53195

رییس هیأت مدیره شرکت آلومینیوم ایران عنوان کرد:

پیگیری تخلفات مدیران سابق از طریق مراجع قضایی/ تعدیل مثبت سود برآوردی "فایرا" و خروج از زیان

دنیای معدن - نماد معاملاتی شرکت آلومینیوم ایران در حالی طی دوشنبه هفته جاری به دلیل اعلام تعدیل پیش بینیدرآمد هر سهم متوقف شد که این مجموعه طی عملکرد سه ماهه نخست امسال زیان 49 ریالیاز سود برآوردی 359 ریالی را محقق ساخته است.

استفاده از مواد اولیه گران قیمت، عامل تحقق زیان در سه ماهه اول

در همین ارتباط، رییس هیأت مدیره شرکت آلومینیوم ایران در گفتگو با خبرنگار بورس نیوز عنوان کرد: این مجموعه طی دوره سه ماهه اول امسال به دلیل افزایش هزینه های تولید و نیز رشد بهای تمام شده محصولات، زیان سه میلیارد تومانی را محقق کرد. چراکه مواد مصرفی در دوره مذکور طی سه ماهه پایانی سال قبل و با قیمت های بالا خریداری شده بودند و این امر هزینه های قابل توجهی را بر شرکت تحمیل کرده بود.

خروج از زیان و دستیابی به سود 34 میلیارد تومانی

این در حالی است که با افت قیمت خرید مواد اولیه و کاهش بهای تمام شده محصولات و در مقابل افزایش قیمت فروش تولیدات، "فایرا" موفق به پوشش زیان و دستیابی به سود خالص پس از کسر مالیات 34 میلیارد تومان شد. برهمین اساس، نماد معاملاتی این مجموعه به دلیل رشد سودآوری آن متوقف گردید که با توجه به ارایه گزارشات عملکرد شش ماهه اول امسال به سازمان بورس انتظار می رود نماد معاملاتی "فایرا" طی دو روز آینده مورد بازگشایی قرار گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید