53079

تلفات انفجار معدن زغال سنگ در لهستان به 5 نفر رسید

دنیای معدن -منابع بیمارستانی تایید کردند شمار تلفات انفجار گاز متان در یک معدن زغال سنگ در لهستان، امروز س شنبه به 5 نفر افزایش یافت.

به گزارش خبرگزاری رویترز از ورشو، انفجار معدن زغال سنگ 'میسلوویچ-وسلوا' نزدیک شهر 'کاتوویچ' در ششم اکتبر 2014 (14 مهر) بیش از 30 زخمی و سه کشته بر جای گذاشته بود.

از این تعداد 28 نفر به دلیل سوختگی شدید در بخش سوختگی بیمارستان ' سیمیانوویچ اسلاسکی' ورشو بستری شده بودند که تاکنون دو نفر از آنها جان باخته اند. حال سه نفر دیگر به شدت وخیم گزارش می شود.

جسد یکی از معدنچیان در این معدن که در 668 کیلومتر زیر زمین واقع است ، مفقود شده بود که مقامات پس از آن از پیداشدن جسد وی خبر دادند.

مناقشه اوکراین و روسیه بعد از بروز درگیری ها در شرق اوکراین ابعاد تجاری دیگری از جمله توقف صادرات گاز مسکو به کی یف و اختلال در صادرات گاز به بعضی کشورهای اروپایی نیز یافت.

شرکت های تامین کننده انرژی در لهستان می گویند به دنبال راهی برای کاهش وابستگی به گاز طبیعی روسیه هستند.

لهستان یکی از آلوده ترین کشورهای اروپا به شمار می آید، اما با توجه به سخت گیری های روسیه در خصوص بهای گاز صادراتی، دولت لهستان استفاده از معادن زغال سنگ را به عنوان یک راهکار برای تامین انرژی مورد نیاز ضروری می داند گرچه الودگی هایی به همراه دارد.

دیدگاهتان را بنویسید