53054

بازار ورق سی آی اس در رکود

دنیای معدن -عرضه کنندگان ورق سی آی اس از روند نزولی بازارهای جهانی تبعیت کردند و نسبت به ماه گذشته قیمت ها ١٥ تا ٢٥ دلار هر تن ارزان تر شده است. علت اصلی این روند افزایش عرضه محصولات ارزان قیمت چینی به بازارهای هدف روسیه و اوکراین است. از طرفی خریدارها نیز تمایلی به معامله نشان نمی دهند.

فولاد محسوس است یا خیر؟ اظهار داشت: قیمت فولاد از ابتدای سال تاکنون روندی کاهشی داشته و نرخ‌ها از ۱۸۰۰ تومان به ۱۶۵۰ تومان رسیده است .
وی با بیان اینکه تقاضا در بازار کاسته شده است افزود: هر چند مشکل صادراتی وجود ندارد و صادرات فولاد آزاد شده اما با مشکلاتی که در بازارهای منطقه وجود دارد هم اینک عرضه فولاد بیشتر از تقاضاست .
عضو انجمن فولاد ایران خاطر نشان کرد: بجز این موضوع، نرخ فولاد در بازارهای خارجی هم کاهش یافته و با وجود بالا بودن نرخ بهره‌های بانکی عملا نمی‌توانیم رقابتی در بازارهای خارجی داشته باشیم .
شهرستانی با اشاره به بلاتکلیفی پروژه‌های عمرانی در کشور افزود: فضای رکود بر بازار همچنان حاکم است و در خصوص فولاد اتفاق خاصی نیفتاده است البته در حوزه‌های دیگر ممکن است افزایش در صادرات مشهود باشد مانند صادرات مواد غذایی به عراق که طی ماههای گذشته بین ۱۲ تا ۱۳ میلیارد دلار برآورد می‌شود اما در بخش صنعت خروج از رکود محسوس نیست .

منبع: ایلنا

دیدگاهتان را بنویسید