53008

کارخانه زرشوران با 3 تن طلای 24 عیار آماده افتتاح شد

دنیای معدن -معاون ایمیدرو با بیان اینکه معدن طلای زرشوران هم اکنون آماده افتتاح است و هیچ مشکلی به لحاظ فنی و تکنیکی ندارد، گفت: افتتاح این معدن منتظر اعلام حضور مقامات رسمی کشور است.

جمشید ملارحمان با تاکید بر اینکه معدن طلای زرشوران هیچگونه مشکل تکنیکی و فنی برای افتتاح ندارد، گفت: این معدن آماده افتتاح است و تنها موضوعی که افتتاح رسمی را به تعویق انداخته، تعیین وقت برای حضور مقامات رسمی کشور است.

معاون ایمیدرو افزود: کارخانه پیش راه اندازی شده و مشکل برق هم ندارد و اصلاح بخشی از فرآیندهای تولید در این کارخانه صورت گرفته است، بنابراین مشکل جدی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: ممکن است برای افتتاح رسمی این معدن طلا، رئیس جمهور یا معاون اول حضور یابند که منتظر اعلام حضور رسمی آنها هستیم.

به گزارش مهر، پیش از این قرار بود معدن طلای زرشوران شهریورماه باحضور رئیس جمهور به بهره برداری رسد؛ معدنی که 3 تن طلا به صورت شمش 24 عیار به عنوان پشتوانه پولی کشور تحویل دولت خواهد داد.

هم اکنون در کل کشور، 2.5 تن طلا در بخش خصوصی و دولتی تولید می شود که با افتتاح کارخانه سه تنی زرشوران، ظرفیت تولید شمش طلا در کشور به بیش از دو برابر افزایش یافته و به 5.5 میلیون تن می رسد .

بر این اساس کارخانه طلای زرشوران روزانه ده کیلوگرم طلای خالص تولید خواهد کرد، ضمن اینکه علاوه بر آن، سالانه یک تن و 250 کیلوگرم نقره و 500 کیلوگرم جیوه نیز تولید می شود.

با اجرای طرح توسعه نیز البته ظرفیت تولید طلا در این کارخانه به 6 تن، نقره به 2.5 تن و جیوه به 1.5 تن می رسد .

میزان سرمایه گذاری ریالی صورت گرفته برای این کارخانه 83.4 میلیارد تومان و 15.2 میلیون یورو به صورت ارزی است، ضمن اینکه برای طرح توسعه دوم نیز تاکنون 3.2 میلیون یورو به صورت ارزی برای خرید ماشین آلات هزینه شده است.

از سوی دیگر پیش بینی می شود در طرح توسعه این کارخانه یک میلیون یورو سرمایه گذاری دیگر و 90 میلیارد تومان نیز هزینه شود .

پیش تر اعلام شده بود که شمش طلای 24 عیار تولید شده در زرشوران از سوی دولت در بورس به فروش می رسد و عیار 99.9 درصد دارد .

دیدگاهتان را بنویسید