52996

قیمت آلومینیوم در بازارهای جهانی

دنیای معدن -پس از یک دوره رکود طولانی، سرانجام قیمت نقد آلومینیوم در بورس فلزات لندن مجددا به بالای 2000 دلار در هر تن افزایش پیدا کرد. به نظر می رسد که در واقع رشد پایدار قیمت این فلز تقاضای بلندمدتی را برای آن در بازار ایجاد کند اما هنوز چندان مشخص نیست که چه زمانی مشکلات مربوط به عرضه، موجودی انبارها و پریمیوم خاتمه یابد.

به گزارش دنیای معدن، اگر نگاهی به منحنی روند تقاضای بلندمدت آلومینیوم در بازارهای جهانی بیاندازیم ، خواهیم دید که پیوسته شیبی افزایشی داشته است. میزان درصد مصرف جهانی در سال گذشته در مقایسه با سال 2012 حدود 1.2 درصد افزایش را نشان می دهد و مصرف در شش ماهه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه آن در سال قبل 6.6 درصد رشد داشته است. همچنین میانگین نرخ رشد سالانه تقاضای آلومینیوم در 60 سال گذشته حدود 6.7 درصد بوده است.
رابطه متقابل و ساده ای نیز بین افزایش رشد جمعیت و تقاضای آلومینیوم در بخش ساختمانی، لوازم خانگی، واحدهای صنعتی، بسته بندی و آخرین بازار مصرف آن یعنی در صنعت خودروسازی و دیگر کاربردهای حمل و نقلی آن وجود دارد.
تا زمانی که مشکلات زیست محیطی مربوط به استخراج بوکیست و تصفیه آلومینا و منابع تولید برق برای ذوب همچنان وجود داشته باشد، صنعت آلومینیوم نیز باید به تلاش های جدید و روزافزون خود برای توسعه صنعتی که در حال حاضر بخش اعظم آن بازیافت می شود، ادامه دهد.

دیدگاهتان را بنویسید