52960

رابطه اسیدپاشی و بی حجابی

مشرق، شایعه‌ «اسیدپاشی به زنان و دختران بدحجاب» که در هفته‌های اخیر از طریق پیام کوتاه، شبکه‌های مجازی و ... به صورت مشکوک دست‌به‌دست می‌شد، سرانجام با گزارش جانشین فرمانده نیروی انتظامی مبنی بر کشف و بازداشت سرنخ های حادثه اسید پاشی در اصفهان وارد مراحل جدیدتری شد.

حجت الاسلام هادی صادقی - معاون فرهنگی قوه قضاییه - امروز در نشست خبری از بی‌ارتباط بودن اسیدپاشی‌های اخیر در اصفهان با بحث "بی‌حجابی" و "امر به معروف و نهی از منکر" خبر داد و اعلام کرد: «اسیدپاشی ها در حوزه اختلافات شخصی بوده است، به عنوان مثال جوان عاشق پیشه جواب منفی می گیرد و دست به این کار می زند.»

پیش از این نیز سردار اشتری، جانشین فرمانده نیروی انتظامی در همین خصوص عنوان کرده بود: «ارتباط اسیدپاشی ها با موضوع بدحجابی نبوده و این چنین نیست و افرادِ هدف متفاوت بوده‌اند و شکل و یا مورد خاصی مد نظر نبوده است.»

توضیحات مسئولان مربوطه مبنی بر بی ارتباط بودن اسیدپاشی‌ها با موضوع "بی‌حجابی" و "امر به معروف و نهی از منکر" در حالی است که برخی رسانه‌های داخلی و خارجی شایعه‌ «اسیدپاشی به زنان و دختران بدحجاب» را مطرح کردند و به طرز مشکوکی طی روزهای اخیر سوار بر موج خبری این شایعه شدند.

شایعه‌ ارتباط «اسیدپاشی» با «دختران بدحجاب» از کجا کلید خورد؟

شایعه ربط داشتن چند اسیدپاشی در اصفهان به مقوله "بدحجابی" با انتشار یک گزارش در خبرگزاری دولتی آغاز شد. این خبرگزاری پنج شنبه هفته گذشته خبری درباره اسیدپاشی به صورت چند زن در اصفهان را منتشر کرد.

رابطه اسیدپاشی و بی حجابی

رابطه اسیدپاشی و بی حجابی

رابطه اسیدپاشی و بی حجابی

رابطه اسیدپاشی و بی حجابی

دیدگاهتان را بنویسید