52860

روزانه سه هزار تن سیمان از آذربایجان غربی به خارج از کشور صادر می شود

دنیای معدن -رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: روزانه سه هزار تن سیمان تولیدی کارخانه های این استان به کشورهای خارجی صادر می شود.

'جعفرصادق اسکندری' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: آذربایجان غربی با تولید بیش از هفت هزار تن سیمان در روز از قطب های مهم تولید سیمان در کشور است.
وی با بیان اینکه سه کارخانه سیمان شامل آذرآبادگان خوی، سردار بوکان و سیمان ارومیه در سطح استان به تولید این محصول می پردازند، اضافه کرد: این واحدها مجموعا بیش از پنج میلیون تن سیمان در سال تولید می کنند که نزدیک به 50 درصد این تولیدات به خارج از کشور صادر می شود.
وی اظهار کرد: کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق و عربستان عمده کشورهای مقصد صادرات سیمان آذربایجان غربی را تشکیل می دهند.
اسکندری یادآور شد: یک هزار و 500 نفر به صورت مستقیم و بیش از پنج هزار نفر به صورت غیرمستقیم در صنعت سیمان آذربایجان غربی فعالیت دارند.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی، تعداد واحدهای صنعتی فعال استان را نیز 640 واحد اعلام کرد و گفت: 60 درصد واحدهای صنعتی منطقه در بخش صنایع غذایی فعال هستند.
وی با اشاره به اینکه 21 شهرک صنعتی و سه ناحیه صنعتی در این استان وجود دارد، یادآور شد: با توجه به اینکه آذربایجان غربی با سه کشور خارجی هم مرز است امکان ایجاد شهرک صنعتی مرزی نیز در این استان وجود دارد که زیرساختهای آن نیز انجام شده است.

دیدگاهتان را بنویسید