52779

سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در طرح های ایمیدرو افزایش یافت

دنیای معدن -سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران طی یکسال گذشته، با فعال سازی 30 طرح راکد، با اجرای برنامه جدید توانست میزان مشارکت و سهم سرمایه گذاری بخش خصوصی در اجرای طرح های بخش معدن و صنایع معدنی را افزایش دهد.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو)، از شروع به کار دولت یازدهم و طراحی استراتژی جدید،‌ ایمیدرو با هدف پیاده سازی اهداف سیاست های اصل 44 قانون اساسی،‌ سهم سرمایه گذاری شرکت های بخش خصوصی در طرح ها را بین 55 تا 80 درصد افزایش داده که این امر به مشارکت بیشتر بخش خصوصی در توسعه این حوزه انجامیده است و با این سیاست مسیر تقویت توان شرکت های تخصصی، در این بخش هموار شده است.

بر اساس سیاست های جدید، با مشارکت 65درصدی بخش خصوصی در اجرای 7طرح فولادی استانی، ایمیدرو اکنون تنها 35درصد از سهم این طرح ها را در اختیار دارد به این ترتیب گام بلندی جهت تحقق سیاست های اصل 44 قانون اساسی برداشته شده است..

از سوی دیگر هم اکنون طرح های توسعه معادن سنگان که شامل واحد تولید کنسانتره 2.4 میلیون تنی و گندله سازی 5 میلیون تنی است با مشارکت 51درصد بخش خصوصی و 49درصدی ایمیدرو در دست اجرا است. همچنین اجرای طرح الکترود فولادی که یکی از پروژه های استراتژیک صنعت فولاد به شمار می آید را کنسرسیومی از شرکت های خصوصی بر عهده گرفتند که با توجه به مشارکت 87درصدی شرکت های خصوصی، ایمیدرو تنها 17درصد سهم آن را در اختیار دارد.

همچنین در اجرای سیاست توانمند سازی بخش خصوصی،‌ طرح گرین کک (کک سبز) که مورد استفاده کارخانه های تولید شمش آلومینیوم است با مشارکت 80درصدی بخش خصوصی اجرایی شده و ایمیدرو 20درصد از سرمایه گذاری را انجام می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید