52649

استان مرکزی در آستانه استخراج سالانه 5 میلیون تن سنگ معدن

دنیای معدن - معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی با بیان اینکه چشم انداز استخراج سالانه پنج میلیون تن سنگ از معادن استان دور از دسترس نیست، خاطرنشان کرد: سال آینده به این رقم خواهیم رسید.

محمدمهدی حسنی - منطقه مرکزی، ضمن اشاره به وجود 125 معدن سنگ تزئینی در استان مرکزی، اظهار کرد: از این تعداد 100 معدن متعلق به سنگ تراورتن است که 70 معدن آن در شهرستان محلات قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان مرکزی بزرگترین تولیدکننده سنگ تراورتن در کشور است، گفت: 70 درصد تولید سنگ تراورتن متعلق به استان مرکزی است و تمرکز و تولید اصلی سنگ تراورتن در شهرستان محلات است.

حسنی با اشاره به اینکه سالانه حدود سه میلیون تن سنگ از معادن استان استخراج می شود، افزود: این در حالی است که پنج سال گذشته کمتر از یک میلیون تن سنگ از معادن استخراج می شد، اما با توجه به شرایط حال حاضر و استقبالی که از سنگ محلات می شود استخراج از معادن افزایش یافته و استخراج سنگ در استان به سه میلیون تن در سال رسیده است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با توجه به خصوصیات ذاتی و روند رو به رشد تولید سنگ تراورتن و ویژگی هایی که سنگ محلات دارد، این رقم سال به سال افزایش می یابد.

دیدگاهتان را بنویسید