52648

چرا تکلیف معدن چادرملو روشن نمی شود!؟

دنیای معدن - رانت در هر دتگاهی که باشد، باید بررسی شود و با متخلفان احتمالی برخورد صورت بگیرد.

سید هادی حسینی در مورد مباحثی که در خصوص رانت در معدن چادرملو مطرح می شود و اینکه یک میلیون تن سنگ آهن را به قیمت حدود 49 دلار فروخته اند در صورتی که گل گهر در همان زمان قیمت سنگ آهن 130 دلار بوده است گفت: رانت در هر دستگاهی که باشد، باید بررسی شود و با متخلفان احتمالی برخورد صورت بگیرد.
نایب رییس کمیته معدن مجلس شورای اسلامی در مورد مسایلی که از سوی مدیریت معدن سنگ آهن چادرملو مبنی بر خصوصی بودن و اینکه هیچ دستگاهی حق نظارت بر آنرا ندارد مطرح شده است گفت: اصل معدن که قابل واگذاری نیست ولی بهره برداری اش می تواند خصوصی باشد و دستگاههای بسیاری می توانند بر آن نظارت داشته باشند.
وی در خصوص مسایلی که در مورد رانت در مزایده ها، فروش سنگ آهن به قیمت پایین و موارد دیگر در معدن چادرملو مطرح می شود گفت: اصل مساله در پروانه بهره برداری معدن است. باید بررسی شود که آیا بانک سپه بخش قابل توجهی از سهام معدن چادرملو را خریده یا شرکت سرمایه داری اش خریده است. اگر شرکت سرمایه داری بانک سپه خریده باشد، باید بررسی کرد که آیا در قالب سهامی است و مردم پول گذاشتند و بانک سپه عامل اجرا یا عامل واسط است. مساله دیگر آن است که آیا بانک سپه از سرمایه های خودش سهام معدن را خریداری کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید