52595

افزایش 2 و نیم برابری تولید زغال سنگ در خراسان جنوبی

دنیای معدن - تولید زغال سنگ در خراسان جنوبی بیش از 2 و نیم برابر افزایش یافت.

محصول زغال سنگ خراسان جنوبی از معادن شهرستان طبس استخراج می شود که برای استفاده در صنایع تولید برق ، ذوب آهن و فولاد به استانهایی همچون خراسان رضوی ، یزد ، اصفهان و هرمزگان ارسال می شود .
مدیر عامل شرکت زغال سنگ پروده طبس گفت : در نیمه نخست امسال بیش از 705 هزار تن زغال سنگ از معادن طبس استخراج شده که این رقم در مدت مشابه پارسال 270 هزار تن بوده است و افزایش بیش از 2 و نیم برابری را نشان می دهد .
آقای کریتی ثانی افزود : همچنین میزان تولید کنسانتره زغال سنگ در بزرگترین کارخانه زغالشویی کشور در منطقه معدنی پروده طبس نیز در این مدت 220 هزار تن بوده که در مقایسه با نیمه نخست پارسال 38 درصد افزایش دارد .
تولید زغال سنگ در بزرگترین کارخانه زغالشویی کشور در نیمه نخست پارسال 161 هزار تن بوده است .
شرکت زغال سنگ پروده طبس به عنوان اولین و تنها بهره بردار معادن تمام مکانیزه زغال سنگ کشور از ابتدای فعالیت آهنگ رو به رشدی را در عرصه استخراج و تولید زغال سنگ حفظ کرده است .
این شرکت در سال quotation mark اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی quotation mark نیز موفقیت های بیشتری را به ثبت رسانده به گونه ای که در روز صنعت و معدن به عنوان واحد نمونه معدنی سال 93 موفق به دریافت تندیس و لوح تقدیر از وزیر صنعت ، معدن و تجارت شده است.
این شرکت از سال 86 تا کنون برای هزار و 200 نفر به طور مستقیم و 50 هزار نفر به طور غیر مستقیم شغل ایجاد کرده است .
منطقه زغال دار طبس با وسعتی افزون بر 30 هزار کیلومتر مربع و ذخیره اکتشافی 2 و نیم میلیارد تن زغال سنگ کک شو و حرارتی در چهار منطقه غنی ترین و بزرگترین ناحیه زغالی ایران محسوب می شود.

دیدگاهتان را بنویسید