52407

" فلز زرد" گران شد

دنیای معدن - در حالی که ادامه نگرانی ها در مورد سلامت اقتصاد جهانی تاثیر منفی ای بر بازارهای بورس و ارزش دلار داشته است، قیمت طلا در مسیر ثبت دومین هفته متوالی افزایشی قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد افزایش به 1240 دلار رسید. فلز زرد در روز چهارشنبه به بالاترین رقم یک ماه اخیر (1249 دلار و 30 سنت) رسید و در این هفته 1.4 درصد رشد را تجربه کرده است.


طلا و سایر دارایی هایی که به عنوان سرمایه گذاری های مطمئن در هنگام بروز وضعیت نامساعد اقتصادی محسوب می شوند، به دلیل افزایش نگرانی ها از اقتصاد جهانی، اخیرا در مسیر رشد قرار گرفته اند.
آمارهای ضعیف از وضعیت اقتصادی چین و اروپا مهمترین عوامل نگرانی بازارهای مالی بوده اند، هرچند که میزان ادعاهای بیکاری در آمریکا و آمار تولیدات صنعتی این کشور در روز پنجشنبه اخباری امیدوار کننده محسوب می شود.


ضعیف شدن ارزش دلار نیز از دیگر عوامل تقویت ارزش فلزات گرانبها بوده است. کاهش ارزش دلار ناشی از آمارهای ضعیف اقتصاد جهانی بود که نگرانی ها از افزایش زودهنگام نرخ بهره توسط فدرال رزرو آمریکا را کاهش داد.


کاهش ارزش دلار، قیمت کالاهای ارزش گذاری شده به واحد پول امریکا را افزایش می دهد.


در همین حال، ارزش سهام های آسیایی روز جمعه به دلیل انتشار آمارهای مثبت از اقتصاد آمریکا، بخشی از عقب نشینی های هفته جاری را جبران کردند، اما نگرانی های اساسی در مورد کند شدن چشم انداز رشد اقتصاد جهانی همچنان عامل نگرانی سرمایه گذاران است.


اس پی دی آر گلد تراست، بزرگترین صندوق سرمایه گذاری در بازار طلا اعلام کرد، حجم دارایی هایش در روز پنجشنبه 0.24 درصد افزایش یافته و به 760.94 تن رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید