52349

سرمایه صندوق بیمه فعالیت های معدنی به 68 تا 200 میلیارد تومان افزایش می یابد

دنیای معدن - مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی اعلام کرد: سرمایه این صندوق پس از تایید کمیسیون اقتصادی دولت به 680 میلیارد ریال در آینده نزدیک افزایش می یابد.

به گزارش دنیای معدن، محمدرضا شهاب الدین در محل نمایشگاه بین المللی معدن ، صنایع معدنی ، ماشین آلات ، تجهیزات و صنایع وابسته گفت: افزایش سرمایه صندوق در کمیسیون تخصصی تایید شده و در دستور کار جلسه آتی کمیسیون اقتصادی دولت قرار دارد که پس از تایید در این کمیسیون ابلاغ می شود.

وی افزود: همچنین افزایش سرمایه صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی به 200 میلیارد تومان در سال آینده در بودجه سال 94 پیشنهاد خواهد شد.
شهاب الدین با انتقاد از بالابودن نرخ سود تسهیلات بانکی و خودداری اغلب معدنکاران از دریافت تسهیلات، اظهار امیدواری کرد با حمایت دولت و مسئولان ذیربط نرخ سود تسهیلات بانکی برای معدنکاران کاهش یابد.
وی با بیان اینکه معدنکاران بخش های مختلف از جمله تولیدکنندگان سنگ تاکنون از خدمات و تسهیلات صندوق بیمه بهره مند شده اند، گفت: درنظر داریم تا سایر بخش های معدنی از جمله فعالان معادن مس هم از تسهیلات صندوق استفاده کنند.
شهاب الدین درباره سهولت کار معدنکاران برای دریافت تسهیلات از صندوق بیمه اظهار کرد: در این زمینه درنظر داریم فعالیت های کارشناسی را به سازمان نظام مهندسی معدن واگذار کنیم که در این زمینه تفاهمنامه ای با سازمان مذکور به امضا رسیده و به زودی اجرایی می شود.
صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی ، یک صندوق حمایتی در حوزه معدن و تنها بیمه گر تخصصی معدنکاران است که تحت پوشش ایمیدرو فعالیت می کند؛ از این رو هر گونه حمایت و تقویت آن به طور مستقیم در توسعه بخش معدن کشور تاثیرگذار خواهد بود.
نمایشگاه بین المللی معدن ، صنایع معدنی ، ماشین آلات ، تجهیزات و صنایع وابسته که از روز 25 مهر آغاز بکار کرده ، تا روز 28 مهر ماه جاری دایر است.

دیدگاهتان را بنویسید