52107

صدور 95 پروانه اکتشاف معدن در رفسنجان

دنیای معدن -رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت رفسنجان گفت: تعداد 95 پروانه اکتشاف معدن در رفسنجان صادر شده که 35 پروانه مربوط به مس و20 پروانه مربوط به آهن است.

به گزارش دنیای معدن از رفسنجان، این شهرستان دارای معادن غنی از جمله بزرگ ترین معدن روباز مس دنیا، معادن سنگ آهن و سیلیس و سایر معادنی است که می تواند در کنار محصول کشاورزی این شهرستان کمکی برای رشد و توسعه آن باشد.

کار اکتشاف این معادن اگر با بهره گیری از علم روز دنیا صورت گیرد چه بسا می تواند از آن چه هست هم بهتر و بیشتر تحول ساز باشند.

رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت شهرستان رفسنجان امروز در ستاد سرمایه گذاری بخش معدن در فرمانداری رفسنجان اظهار داشت: تعداد 95پروانه اکتشاف در رفسنجان صادر شده که 35 پروانه مربوط به مس و 20 پروانه مربوط به آهن و مابقی مربوط به سایر معادن شهرستان است.

وی تصریح کرد: از مجموع 50 گواهی صادر شده در زمینه کشف نیز پنج گواهی مربوط به مس و 15 گواهی مربوط به آهن است و 65 پروانه بهره برداری نیز صادر شده که پنج پروانه مربوط به مس است.

این آمار نشان می دهد، رفسنجان در زمینه مس و آهن غنی است و نگاه ویژه ای باید نسبت به این دو محصول مادر داشته باشیم و قدر منابع خود را بدانیم و با کمک سرمایه گذاران، دولت و مشارکت همگانی زمینه های رشد و خلق ثروت را در شهرستان فراهم سازیم.

در همین زمینه مدیرعامل شرکت سخت سنگان در این جلسه در بخش معدن در رفسنجان اظهار کرد: شرکت سخت سنگان با بهره گیری از علم روز دنیا و دانش فنی نسبت به اکتشاف، بهره برداری و فرآوری در معادن سرمایه گذاری می کند.

غلامحسین یزدی افزود: اساتید به نام دانشگاه از همکاران ما هستند و با آسیب شناسی در این بخش به این نتیجه رسیده اند که مشکل اساسی کار معدن، سنتی، سطحی و جزئی کار کردن است.

وی ادامه داد: معدن کاران بیشتر زمین را زخمی کرده و در عمق کم تر کار کرده اند، ما قصد انجام کارهای بزرگی داریم که ارزش افزوده در بر داشته باشد، لذا هم در معادن بزرگ و هم با تجمیع معادن کوچک با اولویت مس، منگنز و آهن و بهره گیری از دانش فنی وارد خواهیم شد.

یزدی گفت: با استفاده از این دانش آب کم تری استفاده می شود و آلودگی محیط زیست هم کم تر خواهد بود، ضمن اینکه دانش فنی هم تکثیر می یابد.

مدیرعامل شرکت سخت سنگان خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم، اقتصاد مقاومتی ایجاد شود باید انگیزه ارزش افزوده ملی را در نظر بگیریم تا مفهوم جهاد شکل گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید