52037

تولید روزانه 330 تن سیمان در سیستان

دنیای معدن -مدیرعامل کارخانه سیمان سیستان گفت: افزایش کلینکر سیمان، چالش دیرینه ی کارخانه های استان با وجود شرایط مطلوب برای صادرات است.

احسانفر - منطقه سیستان و بلوچستان، از تمدید قرارداد تامین سوخت مصرفی کارخانه (مازوت) تا پایان سال 93 خبر داد و افزود: با توافقات صورت گرفته قرداد تامین سوخت کارخانه تا پایان سال تمدید شد و بحمدالله مشکل تامین سوخت مورد نیاز در 6 ماه آینده حل شده است.

وی ضمن معرفی چالش های فرا روی صادرات سیمان در استان، مهمترین مشکل برای ترانزیت این محصول به کشورهای همسایه را عوارض سنگین و مشکلات موجود در اداره کل حمل و نقل و پایانه ها عنوان کرد و گفت: در حال حاضر کارخانه ی سیمان سیستان چیزی قریب به 330 تن تولید روزانه دارد که 60 درصد صادرات و 40 درصد آن به بازار مصرف داخل اختصاص می یابد و این در حالیست که کماکان از تمام ظرفیت های موجود در جهت ارزآوری و صادرات این محصول با توجه به موقعیت مناسب جغرافیایی و بازار خوب فروش در کشورهای همسایه استفاده نمی شود.

احسانفر ابراز امیدواری کرد که در صورت همکاری ارگان های مرتبط در بحث صادرات این محصول بتوان 560 هزار تن کلینکر انباشته ی سیمانسیستان را تبدیل به سیمان کرد و خونی تازه را به رگ های این صنعت در استان وارد کرده و شاهد رونق صادرات این محصول در استان باشیم.

وی در پایان از برگزاری جلسه ای با استاندار در همین خصوص در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: مقرر شده تا در آینده ای نزدیک و در نشستی سه جانبه مشکل موجود در این بخش یعنی تبدیل 560 هزار تن کلینکر موجود در سیستان و 250 هزار تن موجود در خاش با استاندار در میان گذاشته شود و امیدواریم با یافتن راه مناسب مشکل صادرات سیمان را حل کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید