51864

معدنکاری به تجهیزات تخصصی احتیاج دارد

دنیای معدن -اکتشاف و شناسایی موقعیت کشف مواد معدنی نخستین حلقه از زنجیره فرآیند معدنکاری است و به همین دلیل در صنایع معدنی از اهمیتی بالایی برخوردار است؛ اما این مرحله از کار، نسبت به بقیه مراحل معدنکاری به تجهیزات تخصصی و پیچیده تری نیاز دارد.

به گزارش دنیای معدن، در واقع این تجهیزات نیاز دارند تا همگام با فناوری های روز دنیا خود را به روز کنند تا ضایعات و باطله برداری از معادن به حداقل برسد. این در حالی است که هم اکنون در کشور ما نبود تجهیزات کامل و پیشرفته باعث به وجود آمدن خسارات بسیاری در معادن شده که از آن جمله می توان به تولید ضایعات و باطله ها و کاهش راندمان تولید از معادن اشاره کرد.
البته از آنجایی که معادن و صنایع معدنی به عنوان یکی از ارکان رشد اقتصادی در کشور مورد توجه دولت قرار گرفته، به نظر می رسد با انجام برنامه ریزی و تعیین استراتژی در خصوص نوع بهره برداری از معادن و هدایت فعالان این عرصه به اکتشاف با استفاده از روش های سیستماتیک و کنار گذاشتن روش سنتی که پایه های علمی ندارند زمینه را برای استخراج مواد معدنی و افزایش تولید فراهم کرده تا از این طریق راه را برای توسعه و پیشرفت در صنایع معدنی هموار کند.
اسدالله کشاورز، مدیر کل اکتشافات معدنی وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص وضعیت اکتشاف مواد معدنی در ایران می گوید: اکتشاف به عنوان یکی از زنجیره های اصلی در تولید مواد معدنی به شمار می آید به گونه ای که اگر اکتشاف به صورت کامل و درست انجام نشود در نتیجه حالت درست و سه بعدی ماده معدنی تشخیص داده نخواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید