51835

اجرای مرحله دوم واگذاری تسهیلات بانکی برای خرید ماشین آلات معدنی

دنیای معدن -مرحله دوم طرح اعطای تسهیلات خرید ماشین آلات معدنی با اضافه شدن ماشین آلات جدید تا روز چهارشنبه 30 مهر ماه جاری ادامه دارد.

به گزارش دنیای معدن از روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)،‌ این طرح با هدف ارایه تسهیلات به اشخاص حقیقی و حقوقی دارنده پروانه معادن روباز و پیمانکاران معادن بزرگ متوسط به اجرا در آمده است. در این طرح سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران با همکاری دو بانک تجارت و ملت، شرایط ارایه تسهیلات به متقاضیان را تا سقف 80درصد ارزش ماشین آلات معدنی خریداری شده را فراهم کرده است.

شرکت های حائز شرایط باید درخواست خود را به صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی واقع در تهران بلوار افریقا،‌نرسیده به خیابان گلدان پلاک 22 تحویل دهند. معدنکارانی که در فراخوان نخست،‌ درخواستی به این صندوق ارایه کرده اند نیازی به ارسال درخواست مجدد ندارند اما شرکت های پیمانکاری که تمایل به ارایه درخواست مجدد دارند باید قرارداد پیمانکاری جدیدی را ارایه دهند.

ماشین آلات مشمول طرح شامل دامپتراک های35،40،‌100،‌150 و 220 تنی و همچنین بیل های مکانیکی و شاول معادل pc800,pc1250, pc1800, pc3000 ، pc400 و pc4000 و همچنین لودر معادل 470 کوماتسو و بالاتر و بولدوزر معادل 155 و بالاتر است. متقاضیان خرید ماشین آلات باید با افتتاح حساب نزد بانک ملت شعبه مستقل مرکزی یا بانک تجارت شعبه سپهبد قرنی جنوبی کد 170 حداقل 20درصد از قیمت محصولات مورد نیاز را به آن حساب واریز کنند.

بر اساس تفاهمنامه سه جانبه ای که بین ایمیدرو،‌ صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی و دو بانک ملت و تجارت به امضاء رسیده بازپرداخت اصل تسهیلات،‌ سود و جرائم مربوطه را این صندوق ضمانت کرده است. از سوی دیگر شرکت های معدنی که اقدام به دریافت تسهیلات می کنند باید ماشین آلات خریداری شده را در طول مدت قرارداد تحت پوشش بیمه «تمام خطر» صندوق بیمه سرمایه گذاری فعالیت های معدنی قرار دهند.

علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در مورد شرایط اجرای این طرح،‌ به وب سایت اینترنتی ایمیدرو به نشانی www.imidro.gov.ir بخش سرمایه گذاری / مناقصه مراجعه کنند. -

دیدگاهتان را بنویسید