51795

معدن رشد تولید داشته ولی به لحاظ اشتغالزایی و رفع مشکلات هنوز از رکود خارج نشده است

دنیای معدن -رییس هیئت عامل ایمیدرو گفت: تولیدات معدنی به آن معنا که موجب رونق، اشتغال وسیع و رفع مشکلات باشند از رکود خارج نشده اند اما میزان تولید نسبت به سال گذشته رشد داشته است.

مهدی کرباسیان اظهار کرد: اگر خروج از رکود به معنای افزایش تولید نسبت به سال گذشته باشد قطعا از رکود خارج شده ایم و در حوزه های فولاد، آلومینیوم، تولید اقلام زیر مجموعه فولاد، کنسانتره و گندله رشد داشته ایم.

وی ادامه داد: اگر خروج از رکود در بحث معدن به معنای رونق، اشتغال وسیع و رفع مشکلات باشد، این موضوع رخ نداده است.

مدیرعامل ایمیدرو در پاسخ به این سوال که آیا در رابطه با بدهی فولادکاران به بانک ها نتیجه ای حاصل شده است، بیان کرد: بسته مصوب خروج از رکود دولت دارای دو بخش قانون گذاری در مجلس و دولت است که خوشبختانه در دستور کار مجلس قرار گرفته و امید است هرچه زودتر بندهایی که نیاز به مصوبه قانونی دارند به نتیجه رسد.

او ادامه داد: برخی از مصوبات به صورت درون دولتی حل شد که خوشبختانه معاون اول رییس جمهور بخشنامه ها را ابلاغ کرده اند و امید است دستورهای مرتبط در سیستم بانکی که در حال حاضر اجرایی نشده است اجرایی شود.

کرباسیان خاطرنشان کرد: در حوزه فولاد اجازه داده شد که صادرات آن انجام شود که موجب تحرک در این بخش بود و میزان صادرات فولاد در شش ماه نخست سال در حدود حجم صادرات سال گذشته است که توانست بخشی از مشکلات را رفع کند.

وی یادآور شد: مقرر شد تامین برخی از مواد اولیه تولید همچون گندله با ارز مبادلاتی از طریق واردات تامین شود که این بخشنامه توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت ابلاغ شده است.

دیدگاهتان را بنویسید