51136

معادن استان آذربایجان غربی جزء بی حادثه ترین معادن کشور است

دنیای معدن -معاون امور معادن و صنایع معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: معادن استان آذربایجان غربی سال بی حادثه ای را پشت سر گذاشت.

به گزارش دنیای معدن، اکبر طاهری معادن را یکی از حادثه خیزترین مناطق فعالیت انسان عنوان کرد و گفت: شاخص تولید به فوت در معادن برابر استانداردهای جهانی 7 میلیون تن به نفر می باشد و در این میان معادن زغال سنگ و سنگ های تزئینی به ترتیب حادثه خیز ترین معادن دنیا و کشور محسوب می شوند.
طاهری اضافه کرد: با توجه به اینکه سنگ های تزئینی با 160 فقره معدن غالب معادن استان آذربایجان غربی را تشکیل می دهند خوشبختانه با بازدیدها و نظارت های دوره ای صورت گرفته از سوی کارشناسان بخش معدن سازمان صنعــت، معدن و تجارت و مسئولان فنی از معادن استان در طول یک سال گذشته شاهد وقوع هیچگونه حادثه ای که منجر به فوت گردد در معادن سنگ های تزئینی استان نبوده ایم.
وی با بیان اینکه در بیشتر حوادث معدنی کشور، نقص ایمنی بیشترین نقش را داشته و نبود تجهیزات به همراه نظارت کافی دلیل بروز حوادث است، افزود: کارشناسان این معاونت به طور منظم بر به کارگیری امکانات شامل ماشین آلات، لوازم ایمنی، رعایت دقیق اصول و مقررات ایمنی و مولفه های دیگر بر فعالیت های معدنی استان نظارت می کنند تا از وقوع هر گونه حادثه ای در معادن جلوگیری شود.

دیدگاهتان را بنویسید