51071

تلاش امریکا برای تعطیلی یک پروژه طلای سفید در زیمباوه

دنیای معدن - ایالات متحده امریکا دولت زیمباوه را تهدید کرده که اگر همکاری شرکتهای روسی و زیمباوه ای برای توسعه و استخراج معدن پلاتین در این کشور ادامه یابد مشمول تحریم بیشتری خواهد شد.

بنا به گزارش خبری زیمباوه، واشنگتن اعلام کرده که به تحریمات خود علیه حراره که در سال 2003 (به دلیل همکاری نزدیک دولت رابرت موگا با روسیه بر سر پروژه پلاتین 3 میلیارد دلاری داروندیل) آغاز شد، شتاب خواهد داد.

ماینینگ، این خبر را سفارت امریکا در حراره نیز تأیید کرده است.

این معدن پلاتین توسط شرکت معدنی سرمایه گذاری گریت دایک استخراج می شود که متشکل از شرکت پن ایست و افرونت است که کنسرسیومی از سه شرکت روسی است.

قرار است ظرفیت این معدن در سال 2024 نهایی شده و 800 هزار اونس پلاتین تولید کند که کل تولید پلاتین زیمباوه را به بالای یک میلیون اونس خواهد رساند و در کنار آن 8000 شغل ایجاد خواهد کرد.

در ماه مارس که جزیره کریمه به روسیه پیوست، واشنگتن و اتحادیه اروپا به دنبال منزوی کردن کرملین بوده اند که در این راستا محدودیتها علیه بانکها و شرکتهای دولتی روسی را افزایش دادند.

مقامات ارشد روسی، سران جدایی طلبها و شرکتهای روسی متهم به مخدوش کردن حاکمیت اکراین گردیده و در لیست سیاه قرار گرفته اند.

در سال 2013 پس از آنکه موگابه متهم به عدم رعایت حقوق بشر و تقلب در انتخابات گردید امریکا تحریمهای خود را علیه زیمباوه آغاز و اعمال نمود.

این کشور دومین ذخایر بزرگ طلای سفید در جهان را پس از افریقای جنوبی در اختیار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید