51048

دولت پیشنهاد سرمایه گذاری برای حفاری در معدن انگوران را نپذیرفت

دنیای معدن -پیشنهاد شده تا با همکاری کارخانجات فرآوری از معدن انگوران خاک استخراج شود و در ازای این سرمایه گذاری به میزان نیاز کارخانه خاک استخراج شده در اختیار آن ها قرار داده شود که دولت تا به این لحظه با این موضوع موافقت نکرده است.

به گزارش دنیای معدن ، در منطقه محرومی از شهر زنجان گروه صنعتی معدنی در قالب سه کارخانه معدنی در راستای تولید روی، سرب، شمش سرب، سولفات روی و سولفات سرب مشغول به فعالیت هستند. در کارخانه کیمیای زنجان که به پذیرش بازار سرمایه (فرابورس) در آمده است از دستگاه های وارداتی در کنار دستگاه های شبیه سازی شده داخلی استفاده می شود که 42 درصد کنسانتره روی ایران را تامین می کند و به دلیل حجم بالای استقبال داخلی برای خرید محصولات این شرکت تولید آن تماما به شرکت های داخلی عرضه می شود و قیمت عرضه این محصولات با توجه به قیمت جهانی و جداول تعیین شده از عیار و معیار مشخص تعیین می شود.

اما تامین خاک اولیه برای تولید محصول نهایی از طریق واردات و تولید داخلی تامین می شود که به گفته ابراهیم جمیلی عضو سابق هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی زنجان تامین خاک داخلی به دلیل عدم وجود هزینه جابجایی بالا به صرفه تر از تامین خاک های وارداتی است و در سال گذشته حدود 90 هزار تن خاک به کشور وارد شده که این میزان سالانه رو به افزایش است.

در فرآیندهای تولید استفاده از آب بسیار حائز اهمیت است که در این راستا برای کاهش مصرف آب سیستم استخر و تصفیه آب ایجاد شده تا آب مصرفی چندین بار به چرخه تولید بازگردد. در مسیر فرایند به آب مواد مختلفی برای اسیدی و قلیایی شدن آن افزوده می شود که در نهایت عدم هدررفت آب یکی از عوامل سود تولید بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید