51038

صادرات غیر قانونی زغال سنگ در سومالی منبع مهم تامین مالی «الشباب» است

دنیای معدن - بازرسان سازمان ملل متحد روز جمعه در گزارشی اعلام کردند صادرات غیر قانونی زغال سنگ توسط سومالی، سال گذشته دهها میلیون دلار را نصیب ستیزه جویان «الشباب» کرد.

همچنین بر اساس این گزارش، این منابع مالی باعث شده است ستیزه جویان الشباب بتوانند تحریم های تسلیحاتی را دور بزنند و بدین ترتیب باعث افزایش تنش ها در این کشور شوند.
به گزارش دنیای معدن خبرگزاری رویترز از مقر سازمان ملل متحد در نیویورک، «گروه نظارت سومالی - اریتره» که نظارت بر عملکرد این دو کشور را مطابق تحریم های سازمان ملل به عهده دارد در گزارشی در این باره اعلام کرد در فاصله ماه ژوئن سال 2013 تا ماه مه سال 2014، در مجموع 161 کشتی باربری با محموله زغال سنگ، بنادر جنوبی سومالی را ترک کردند.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در ماه فوریه سال 2012، صادرات زغال سنگ را از سومالی ممنوع اعلام کرد تا بدین ترتیب، منبع تامین مالی «الشباب» قطع شود.
بر اساس این گزارش، مجموع ارزش زغال سنگ صادر شده توسط سومالی در سال های 2013 و 2014 به رقمی حدود 250 میلیون دلار بالغ می شود.
الشباب که از گروه های وابسته به القاعده شمرده می شود از سال ها پیش تلاش کرده است کنترل سومالی را به دست بگیرد. این گروه در مناطقی که به تصرف خود در می آورد، قوانین سختگیرانه شریعت را به اجرا می گذارد.

دیدگاهتان را بنویسید