50875

رویای ۸۰۰۰ دلاری قیمت طلا

دنیای معدن -گرچه ادامه روند نزولی قیمت طلا در هفته های گذشته موجب شده تا کارشناسان و تحلیلگران کمی نسبت به آینده قیمت طلا با امیدواری صحبت کنند ولی به نظر می رسد هنوز امیدهایی نسبت به عملکرد قیمت طلا در بازارهای جهانی وجود دارد.

به گزارش دنیای معدن، به نقل از سایت طلا،گلد سیک، دیوید تایس موسس صندوق سرمایه گذاری "پرودنت بیر" نسبت به چشم انداز بلندمدت قیمت طلا در بازارهای بین المللی هنوز امیدوار است.
بر اساس این گزارش وی در این باره تاکید کرد که سیستم ارزی جهان در حال تغییر و تحولات زیادی است که مهمترین نتیجه این تغییر و تحول کاهش سهم دلار در مبادلات تجاری خواهد بود. بسیاری از بانک های مرکزی جهان نیز میزان ذخایر طلای خود را به صورت غیر واقعی اعلام کرده اند و آن مقداری را که اعلام کرده اند ذخایر طلا در اختیار ندارند.
وی در ادامه افزود: زمانی که بازار مبادلات کاغذی طلا با فروپاشی روبرو شود و سهم دلار نیز در مبادلات تجاری جهان به شدت کاهش یابد قیمت طلا تحت تاثیر عرضه و تقاضای فیزیکی قرار خواهد گرفت و به زودی به سوی قیمت 3000 تا 8000 دلار در هر اونس حرکت خواهد کرد.
"اد استیر" تحلیلگر موسسه تحقیقاتی "کیسی" نیز تاکید کرد که به نظر من قیمت طلا هم اکنون واقعی نیست و بانک های مرکزی جهان در قیمت طلا دستکاری می کنند. بانک های مرکزی جهان در قیمت طلا دخالت می کنند و اجازه نمی دهند تا طلا ارزش واقعی خود را نشان دهد.
وی در ادامه گفت: آنها نه تنها قیمت طلا را کنترل می کنند بلکه قیمت سایر فلزات را نیز در اختیار و کنترل خود دارند. سرمایه گذاران عادی بازار طلا نمی توانند در قبال دخالت بانک های مرکزی جهان در قیمت طلا کاری انجام دهند و به زودی با افزایش قیمت طلا نحوه دخالت بانک های مرکزی روشن خواهد شد.
لوییس جیمز دیگر تحلیلگر ارشد اقتصادی نیز تاکید کرد که کاهش قیمت طلا در ماه های اخیر بهترین فرصت برای خرید را فراهم کرده است.
در چنین شرایطی که قیمت طلا به کف خود رسیده بهترین فرصت برای سرمایه گذاران فراهم شده تا از آن نهایت استفاده را ببرند. به نظر من افزایش قیمت طلا در میان مدت سود خوبی را عاید سرمایه گذاران خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید