49645

شرایط زیرساختی معادن برای عملیات بزرگ مقیاس باید فراهم شود

دنیای معدن -معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو گفت: شرایط زیرساختی معادن برای عملیات بزرگ مقیاس باید فراهم شود.

به گزارش دنیای معدن، جمشید ملارحمان با بیان این مطلب اظهار داشت: ایمیدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای فعالیت های معدنی در مقیاس بزرگ را انجام می دهد، چنانچه وضعیت زیرساختی معادن (همچون حمل و نقل، تجهیزات معدنی و پیمانکاران توانمند)، متناسب با این حجم عملیات نباشد، روند کار با مشکل مواجه می شود.

وی ادامه داد: کمبود ماشین آلات استخراج و اکتشاف معدن، نبود زیرساخت های ریلی- جاده ای و انرژی، متناسب با فعالیت های معدنکاری بزرگ مقیاس، از جمله چالش های پیش روی بخش معدن است که البته ایمیدرو بر تامین زیرساخت های این بخش متمرکز شده و با استفاده از ظرفیت های سیستم بانکی کشور، اقدام به انعقاد تفاهم نامه هایی برای تجهیز و تقویت پیمانکاران جهت تامین ماشین آلات معدنی کرده است.

معاون طرح های توسعه معدن و صنایع معدنی ایمیدرو با اشاره به اینکه این سازمان در دوره جدید، گام های بزرگی در حوزه اکتشاف انجام داده است، تصریح کرد: میزان سرمایه گذاری پیش بینی شده در تفاهم نامه منعقد شده برای توسعه اکتشاف، بیش از 100 میلیون دلار است که طی سال های گذشته بی سابقه بوده و فرصت اشتغال زایی بالایی را در کشور فراهم می کند.

ملارحمان همچنین در ادامه، از هدف گیری تولید سالانه یک میلیون تن کانسنگ «باریت» خبر داد.

دیدگاهتان را بنویسید