49331

شرکت گل گهر سیرجان فعالیت های خود را در اوگاندا آغاز کرده است

دنیای معدن -سفیر اوگاندا در ایران با بیان اینکه کرمانی ها از قدیمی ترین تجار خارجی در اوگاندا هستند،گفت: در حال حاضر ۲۰ شرکت ایرانی در اوگاندا فعالیت دارند که به تازگی شرکت گل گهر سیرجان نیز فعالیت های خود را در اوگاندا آغاز کرده است.

به گزارش دنیای معدن، محمد احمد کیسول پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به نگاه مثبت کشور اوگاندا به ادامه روابط تجاری با ایران، اظهار کرد: در مدت چند سالی که سفیر اوگاندا در ایران هستم، سفرهای زیادی به استان های مختلف داشته ام.

وی بیان کرد: در تمام استانها با موقعیت های خاصی برای تجارت و سرمایه گذاری روبرو شدیم که نیاز به بررسی بیشتر برای مشارکت و یا تجارت بین دو کشور است.

سفیر اوگاندا در ایران با اشاره به فراهم بودن زمینه همکاری در بخش های معادن، کشاورزی و صنایع، تصریح کرد: میزان مبادلات تجاری بین ایران و اوگاندا بسیار ناچیز است که قابل محاسبه و گزارش آماری نیست و باید بیشتر از این در برنامه ریزی ها روی آن کار شود.

احمدکیسول با بیان اینکه شرکت های مختلفی از ایران به شکل جزئی در اوگاندا در حال فعالیت هستند، افزود: تراکتورسازی تبریز، شیرین عسل و برخی از شرکت های تحت نظر ایمیدرو در اوگاندا فعالیت هایی دارند.

وی اظهار کرد: اخیرا شرکت گل گهر سیرجان نیز فعالیت های خود را در اوگاندا آغاز کرده است.

رئیس سفرای کشورهای آفریقایی در ایران، بیان کرد: ایران و اوگاندا تاریخ روابط 400 ساله دارند و کرمانی ها از قدیمی ترین تجار خارجی در اوگاندا هستند.

احمدکیسول تعداد شرکت های ایرانی فعال در اوگاندا را 20 شرکت ذکر و تصریح کرد: ایرانی های زیادی در اوگاندا در حال فعالیت هستند و حتی در نام گذاری برخی از خیابان ها یا بنادر از نام فارسی استفاده شده است.

وی، افزود: تعداد انگشت شماری از تجار اوگاندا در ایران فعال هستند که باید با برنامه ریزی های بیشتر، تعداد این تجار را بیشتر کنیم.

سفیر اوگاندا در ایران بیان کرد: مسئله ای برای صدور ویزا برای تجار ایرانی نداریم و ویزای درخواستی این افراد در کمتر از چند دقیقه ارائه می شود.

احمدکیسول تصریح کرد: با ویزایی که به مقصد اوگاندا صادر می شود تجار ایران می توانند در شرایط نیاز در کشورهایی نظیر کنیا و تانزانیا نیز از همین ویزا برای امور کاری خود استفاده کنند.

وی، خاطرنشان کرد: در ارگان های دولتی آفریقا حتی ممکن است دید منفی به ایران وجود داشته باشد که وظیفه خود می دانیم این تبلیغات منفی را اصلاح کنیم.

سفیر اوگاندا در ادامه سفر دو روزه خود به استان کرمان بعد از ظهر امروز از شهرک صنعتی خضرا و صنایع سیمان کرمان بازدید و فردا از مجتمع گل گهر سیرجان دیدن می کند.

دیدگاهتان را بنویسید