49321

کارخانه تولید آهن اسفنجی در بافق احداث می شود

دنیای معدن - این پروژه به روش کوره تونلی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد ریال انجام می شود که زمینه اشتغال بیش از ۱۶۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.

کارخانه تولید ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی در بافق احداث می شود.

به گزارش دنیای معدن، فرماندار بافق در نشستی که با حضور معاون و مشاور سرمایه گذاری شرکت گسترش سرمایه گذاری سبا (وابسته به بیمه ایران) در محل فرمانداری برگزار شد با اشاره به ظرفیت های شهرستان بافق در بخش های گردشگری، شیلات ، کشاورزی و معدن، توجه به معیشت مردم و اقتصاد شهروندان را از اولویت های اصلی دولت تدبیر و امید برشمرد و اظهار داشت: افزایش درآمد مردم و تقویت بنیه های اقتصادی آنان همواره مد نظر تمام مسئولان می باشد.

سید مهدی طلایی، سرمایه گذاری و اشتغال را یکی از نیاز ها و اولویت ها در شهرستان بافق عنوان کرد و گفت: در شهرستان بافق، ظرفیت های اقتصادی در حال شناسایی است تا با جذب و تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری زمینه تحقق حماسه اقتصادی مدنظر رهبر انقلاب را فراهم کنیم و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

فرماندار با تاکید بر بستر مناسب برای ایجاد فولاد و صنایع جوار معدنی در شهرستان بافق گفت: هر شهر یا مکانی نسبت به پتانسیل منطقه برای خود خواستگاه و شاخصی دارد، که امیدواریم شهرستان بافق با توجه به وجود معادن غنی سنگ آهن (وجود یک سوم ذخایر سنگ آهن در بلوک بافق) در آینده ای نزدیک شاهد تبدیل شدن به قطب فولاد کشور باشیم.

مشاور سرمایه گذاری شرکت گسترش سرمایه گذاری سبا ضمن تقدیر و تشکر از همراهی قابل توجه مسئولان بافق، همراهی مسئولان را مایه دلگرمی سرمایه گذاران بیان کرد و افزود: همراهی و پاسخگویی مسئولان در مواقع مشکلات می تواند گام بلندی در جهت حضور سرمایه گذاران داشته باشد.

«احمد مروتی» با اشاره به اجرای پروژه تولید آهن اسفنجی در شهرستان بافق گفت: این پروژه به روش کوره تونلی با سرمایه گذاری بالغ بر ۱۴۵۰ میلیارد ریال انجام می شود که زمینه اشتغال بیش از ۱۶۰ نفر را به صورت مستقیم فراهم می کند.

وی تامین خوراک اولیه برای تولید سالیانه ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی را یکی از پایه های اخذ مجوز احداث کارخانه عنوان کرد و بیان داشت: برای تولید آهن اسفنجی سالیانه به ۳۵۰ هزار تن کنسانتره آهن نیاز داریم که با پیگیری های بعمل آمده، مدیر عامل شرکت سنگ آهن مرکزی موافقت شرکت را مبنی بر تامین خوراک این کارخانه اعلام کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید