49317

تولیدکنندگان شمش فولاد مشمول استاندارد اجباری شوند

دنیای معدن - مدیر عامل شرکت نورد فولاد گیلان با بیان اینکه تولیدکنندگان شمش فولاد شامل قانون استاندارد نیستند، گفت: از اداره کل استاندارد می خواهیم تولیدکنندگان مواد اولیه و شمش فولاد نیز مشمول استاندارد اجباری شوند.

محمد شهرستانی امروز در گفت وگو با خبرنگار فارس در رشت با انتقاد از گزارش 20:30 مبنی بر بی کیفیت بودن محصولات شرکت نورد فولاد گیلان، اظهار کرد: بخش مهمی از صحبت ها درباره فعالیت این شرکت از برنامه مذکور حذف شده بود.

وی با بیان اینکه شرکت نورد فولاد گیلان جزو تولید کنندگان با کیفیت در تولید میلگرد ساده و آج دار است، گفت: تحریم ها که در سال های اخیر توسط برخی کشورها علیه ایران صورت گرفت در بخش صنایع و واردات مواد اولیه نیز نقش مهمی داشته است.

مدیر عامل شرکت نورد فولاد گیلان ادامه داد: پس از تحریم های وارد شده به بخش صنایع تولیدات داخلی به گونه ای بوده که تا حدودی کم و کاستی ها جبران شد.

وی پخش گزارش شرکت نورد فولاد گیلان از شبکه سراسری را شیطنت خبرنگار کیش عنوان کرد و افزود: این خبرنگار اصل صحبت های بنده را حذف کرده است.

شهرستانی با بیان اینکه هیچ کدام از شرکت های تولیدکننده میلگرد، نظارتی به مواد اولیه که همان شمش است ندارند، خاطرنشان کرد: این شرکت ها از تولیدات داخلی استفاده می کنند و گاهی ناخالص بودن شمش های تولید شده توسط تولید کنندگان موجب می شود تا ما تولیدکنندگان ناخواسته تولید نامرغوب را به بازار عرضه کنیم.

وی ادامه داد: اگر محصولات نامرغوب باشد شرکت همواره موظف به پرداخت غرامت است و باید محصول با کیفیت را در اختیار مشتری ها قرار دهد.

مدیر عامل شرکت نورد فولاد گیلان با اشاره به اینکه شرکت های تولیدکننده شمش های تولیدی را به کارخانه داران می دهند، افزود: باید بپرسیم که چرا این شمش ها مشمول استاندارد نیستند.

وی با تصریح بر اینکه نمی توان از ظاهر شمش ها به کیفیت آن پی برد گفت: شرکت های تولیدکننده میلگرد و آهن، ابتدا شمش و مواد اولیه را خریداری کرده و در دمای 1200 درجه در کوره ذوب و میلگرد تهیه می کنند.

شهرستانی با اشاره به اینکه بیش از 50 درصد صنایع از تحریم ها لطمه می خورند، تصریح کرد: در کارخانه ما کار شیمیایی صورت نمی گیرد بلکه تنها مواد اولیه را ذوب کرده و به اشکال مورد نظر در می آوریم.

وی کیفیت بد مواد اولیه میلگرد را از مشکلات تولید آن دانست و خاطرنشان کرد: تمام تولیدکنندگان، مشمول استاندارد اجباری هستند اما تولیدکنندگان شمش شامل قانون استاندارد نیستند.

مدیر عامل شرکت نورد فولاد گیلان یادآور شد: آرزوی ما این است که دیگر مواد اولیه را از کشورهای روسیه و اوکراین وارد نکنیم و با حمایت تولیدکنندگان داخلی موجب رشد و توسعه اقتصادی ایران عزیرمان باشیم.

وی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان شمش عمدتاً مواد ناخالص تولید نمی کنند، تصریح کرد: این امر سهواً موجب شده تا شرکت نورد گیلان اینگونه توسط یک شبکه سراسری مورد کم لطفی قرار گیرد.

شهرستانی متذکر شد: از اداره کل استاندار و تحقیقات صنعتی گیلان می خواهیم تولیدکنندگان مواد اولیه و شمش نیز مشمول استاندارد قرار گیرند.

وی فولاد نورد گیلان را سومین تولیدکننده برتر کشور معرفی کرد.

دیدگاهتان را بنویسید