49315

جوسازی ها در صادرات سیمان ایران به پاکستان بی تاثیر بود

دنیای معدن -دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان سیمان گفت: با وجود برخی جوسازی ها در پاکستان، سیمان ایرانی به صورت رسمی و با همان میزان گذشته به این کشور صادر می شود.

عبدالرضا شیخان ،با بیان اینکه چندی پیش برخی فعالان صنعتی پاکستان برای گرفتن امتیاز از دولتشان در راستای کاهش میزان مالیات بر واردات زغال سنگ، جوسازی هایی را در خصوص واردات سیمان از ایران به راه انداخته بودند، افزود: با این حال صادرات سیمان ایرانی بدون هیچ مشکلی به منطقه بلوچستان این کشور در حال انجام است.

وی افزود: ایران ماهیانه 15 تا 20 هزار تن سیمان به منطقه بلوچستان پاکستان صادر می کند.

شیخان با بیان اینکه برخی تولیدکنندگان سیمان در پاکستان به بهانه قاچاق سیمان ایرانی به این کشور در صدد کاهش مالیات واردات زغال سنگ بودند، اظهارکرد: آنها به این بهانه که سیمان وارداتی از ایران به صورت قاچاق و با قیمت پایین تر از بازار جهانی به این کشور وارد می شود، این وضعیت را موجب ضربه زدن به صنعت تولید سیمان پاکستانی دانسته و خواستار ممنوعیت واردات سیمان از ایران شده بودند.

دبیر انجمن صنفی سیمان با اشاره به اینکه این جوسازیها نتوانست جلوی صادرات سیمان ایرانی به پاکستان را بگیرد، تصریح کرد: این در حالی است که پاکستان درصدد گرفتن بازار سیمان ایران در افغانستان است.

به گفته این فعال تولید سیمان، ایران بیش از بیست سال است به منطقه بلوچستان پاکستان سیمان صادر می کند و علت تمایل بلوچهای پاکستان به واردات سیمان از ایران، بالا بودن نرخ حمل ونقل سیمان پاکستان از مناطقی است که این کالا در آن تولید می شود.

دیدگاهتان را بنویسید