48560

وزیر صنعت به وضعیت نامناسب کارخانه سیمان ایلام رسیدگی کند

دنیای معدن - عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه اخراج بی دلیل کارگران کارخانه سیمان ایلام باعث تشدید اختلافات قومی و قبیله ای شده است، گفت: وزیر صنعت رسیدگی به وضعیت نامناسب کارخانه سیمان ایلام را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش دنیای معدن، احمد شوهانی در نشست علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی ضمن تبریک هفته دفاع مقدس و آغاز سال تحصیلی جدید به ملت ایران گفت: تذکر اول به وزیر کشور درخصوص طولانی شدن انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور است که این موضوع باعث معطل ماندن بسیاری از کارها شده همچنین عدم اجرای قانون تقسیمات کشوری بیش از یکسال قابل قبول نیست، زیرا اجرای قانون غلط بهتراز بی قانونی است.

نماینده مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین درخصوص کاهش سطح امنیت اجتماعی و افزایش جرم و جنایت در کشور بالاخص در استان ایلام به وزیر کشور تذکر می دهم از سوی دیگر به وزیر صنعت، معدن و تجارت درخصوص وضعیت نامناسب کارخانه سیمان ایلام و اخراج بی دلیل کارگران که باعث تشدید اختلافات قومی و قبیله ای شده، تذکر می دهم.

وی تصریح کرد: به وزیر نفت تذکر می دهم که درخصوص حل مشکل استخدامی متقاضیان استخدام در شرکت ملی نفت که ناقص اجرا شده و انتظار می رود پس از 2 سال جواب قانع کننده ای در این خصوص داشته باشند و دستورالعمل استخدامی باید با همان شرایط و ضوابط اولیه اجرایی شود، چرا که قانون جدید عطف به ماسبق نمی شود.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس افزود: به وزیر ورزش و جوانان درخصوص عدم حضور و تعامل معاون پارلمانی و مجموعه وزارتخانه با مجلس در یکسال گذشته تذکر می دهم، چرا که معاون پارلمانی وزارت ورزش در مجلس رویت نشده و کمترین توجه در این وزارتخانه به جوانان شده است و گسترش فساد در حوزه ورزش به چشم می خورد.

وی گفت: همچنین به وزیر آموزش و پرورش در خصوص اجرای دستور سهمیه استخدامی مستخدمین استان ایلام و که از دولت قبل معطل مانده و در همه استان ها این موضوع اجرایی شده تذکر می دهم و در آخر به وزیر نیرو درخصوص متوقف شدن بیش از این زمان در پروژه های سدهای استان ایلام در برخی مناطق محروم این استان تذکر می دهم./

دیدگاهتان را بنویسید