48516

کشورهای افریقایی، مشتریان جدید فولاد و سیمان

دنیای معدن -با توجه به اینکه استان سیستان و بلوچستان از زیرساخت های لازم همچون منابع آبی، انرژی و نزدیکی به آب های آزاد برخوردار است

به گزارش دنیای معدن، در آینده نزدیک ساخت ۲ کارخانه فولاد و یک کارخانه سیمانی را در این منطقه شاهد خواهیم بود. این سخنان رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت سیستان و بلوچستان است که روز گذشته از برنامه ریزی و طراحی ساخت ۲ کارخانه فولادی و یک کارخانه سیمان در چابهار خبر داده و گفت؛ برای ایجاد صنایع معدنی بیش از ۳۰۰ هکتار زمین نیز به این موضوع اختصاص داده شده است درواقع ان موضوع از آن جهت حائز اهمیت است که ایجاد صنایع معدنی به ویژه کارخانجات فولادی در مناطق آزاد اقتصادی می تواند ضمن دستیابی به اهداف ۱۴۰۴فولاد کشور به دلیل جذابیت هایی که مناطق آزاد درخصوص دسترسی به آب های آزاد و معافیت های مالیاتی دارند، انگیزه لازم را در جذب سرمایه گذاران خارجی فراهم کند. در این رابطه نادر میرشکار، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سیستان و بلوچستان به صمت می گوید: در حال حاضر استان سیستان و بلوچستان با جانمایی در محدوده ۳۰۰ هکتاری زمینه احداث ۲ کارخانه فولادسازی مکران و احداث کارخانه در منطقه ایرانشهر را فراهم کرده است. وی همچنین به میزان سرمایه گذاری در این پروژه اشاره کرد و گفت: سرمایه گذاری اولیه برای احداث کارخانه فولاد مکران به میزان ۱۰۰ میلیارد ریال انجام شده است. همچنین سهامداران این طرح فولادی را گروه مالی ملت ۳۰/۵ درصد، شرکت توسعه صنایع معدنی امید ۳۰/۵ درصد، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ۱۹/۵ درصد و منطقه آزاد چابهار ۱۹/۵ درصد تشکیل داده اند.
میرشکار از انتخاب کارشناسان و مشاوران طرح خبر داد و گفت: مشاوران صنعتی و ساختمانی برای کارخانه فولاد مکران انتخاب و قراردادی نیز با آنها منعقد شده است. همچنین نقشه برداری های طرح به انجام رسیده و پیمانکاران برای انجام عملیات ژئوتکنیک نیز انتخاب شده اند.

دیدگاهتان را بنویسید