48101

واحدهای تولیدی روی در زنجان با مشکل کمبود مواد اولیه روبه رو هستند

دنیای معدن -مدیرعامل یک شرکت تولیدی با انتقاد از وضعیت پیش آمده در زمینه تامین مواد اولیه واحدهای تولیدی روی در استان زنجان، گفت: به رغم وجود معدن غنی و بزرگ انگوران در حال حاضر واحدهای تولیدی سرب و روی در زنجان با کمبود مواد اولیه روبه هستند.

غلامحسین جمیلی شامگاه پنج شنبه در حاشیه بازید خبرنگاران از واحدهای صنعتی بزرگ مستقر در شهرستان ایجرود افزود: این پروژه سال 86 اجرایی شدو برای 470 نفر اشتغالزایی دارد و این کار کنان در سه شیفت کار می کنند.

وی یاد آورشد: تکمیل زنجیره های تولید از جمله اقدامات انجام شده در مجتمع صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران است.

مدیر عامل مجتمع صنعتی و معدنی کیمیای زنجان گستران گفت: این کارخانه کنسانتره سرب، روی و مس تولید می کند.

جمیلی به مشکل عمده این کارخانه اشاره کرد و افزود: کمبود مواد اولیه مهم ترین مشکل فعالیت این کارخانه است.

همچنین رئیس هیئت مدیره کارخانه سیمان خمسه زنجان، گفت: این کارخانه تا کنون صادراتی نداشته است و صادرات محصولات این کارخانه توسط برخی خریداران داخلی محصولات سیمان خمسه صورت گرفته است.

سجاد نباتچیان تکنولوژی و نحوه تولید سیمان از مواد اولیه را دو مسئله مهم در صنعت سیمان اعلام کرد و افزود: این کارخانه توان تولید 3 هزار و 400 تن سیمان را به صورت روزانه دارد.

وی سرمایه گذاری انجام شده در احداث این کارخانه را 350 میلیارد تومان عنوان کرد و ادامه داد: عمده ترین مشکل کارخانه سیمان خمسه حمل و نقل محصولات تولیدی است و این کارخانه هیچ گونه مشکل زیست محیطی ندارد.

درادامه این بازدید مدیرعامل کارخانه فولاد سهند گفت: این پروزه شهریورماه سال گذشته اجرایی شد و 18 مهرماه سالجاری هم افتتاح می شود.

جان لینگن به مشکل عمده این پروژه اشاره کرد و گفت: تامین آب مهم ترین مشکل برای افتتاح این پروژه است.

وی اشتغال کارخانه فولاد سهند را در فاز نخست 530 نفر عنوان کرد و گفت: چدن، فولاد و نورد تولیدات این کارخانه در سه فاز می باشد.

جان لینگن محل مصرف تولیدات این کار خانه را فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان عنوان کرد.

وی تاکید کرد: همه تجهیزات این کارخانه به غیر از آهن از چین وارد شده است.

مدیرعامل کارخانه فولاد سهند، محل مصرف تولیدات این کارخانه را ایران عنوان کرد و گفت: فولاد مبارکه اصفهان و فولاد خوزستان محل مصرف این تولیدات هستند.

جان لینگن یاد آورشد: برای فاز اول این پروژه 140 میلیون دلار هزینه شده و همچنین فاز دوم این پروژه هم سال 94 افتتاح می شود و در مجموع فاز اول و دوم برای هزار نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد و فاز سوم هم سال 95 اجرایی می شود.

وی گفت: مدیران دستگاههای اجرایی در استان همکاری خوبی در اجرای این پروژه دارند.

دیدگاهتان را بنویسید