48099

پذیرش بی اچ بی بیلیون در بورس لندن

دنیای معدن -شرکت NewCo یکی از شرکت های زیر مجموعه BHP Billiton است که تمامی قراردادها و دارایی های مربوط به معادن آلومینیوم، زغال سنگ، منگنز، نیکل و نقر این BHP در آن صورت می گیرد.

شرکت بی اچ بی بیلیون تصمیم دارد سهام یکی از شرکت های زیرمجموعه خود را در بورس لندن و استرالیا پذیرش کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار سرمایه(سنا)،شرکت NewCo یکی از شرکت های زیر مجموعه BHP Billiton است که تمامی قراردادها و دارایی های مربوط به معادن آلومینیوم، زغال سنگ، منگنز، نیکل و نقر این BHP در آن صورت می گیرد.

بر اساس این گزارش، شرکت NewCo در استرالیا فعالیت می کند و سهام آن در بورس محلی استرالیا و بورس آفریقای جنوبی فعالیت می کند.

این در حالی است که، شرکت BHP در نظر دارد سهام این شرکت را در بورس استرالیا و لندن پذیرش کند.

جک ناصر، مدیرعامل BHP در این خصوص اظهار داشت: پیرو مذاکرات صورت گرفته، پذیرش در بورس لندن تا هفته های دیگر انجام خواهد شد.

وی در ادامه گفت: بسیار خرسندیم که حمایت سرمایه گذاران را در لندن داریم و به همین دلیل با عمل به استانداردهای بورس لندن، سهام این شرکت را تا چند هفته دیگر انجام خواهیم داد.

شرکت استخراج معادن بریتانیایی-استرالیایی است، که به‌عنوان بزرگترین شرکت استخراج معادن و فلزات جهان، شناخته می‌شود.

دفتر عملیاتی این شرکت، در شهر ملبورن، استرالیا قرار دارد و دفتر مرکزی آن نیز، در شهر لندن مستقر است.

بی‌اچ‌پی بیلیتون، در ماه فوریه ۲۰۱۱، به‌عنوان سومین شرکت بزرگ جهان، از نظر میزان ارزش بازار سرمایه، شناخته شد.

شرکت بی‌اچ‌پی بیلیتون در سال ۲۰۱۱ در فهرست فوربز جهانی ۲۰۰۰ در رتبه ۴۹ از فهرست بزرگترین شرکت‌های عمومی جهان، قرار گرفت.

این شرکت، در آمار سالیانه که توسط مجله فوربس منتشر می‌شود، در میان بزرگ‌ترین شرکت‌های جهان، از نظر میزان فروش؛ در رتبه ۹۳، بر پایه میزان سود؛ رتبه ۸، از نظر مجموع دارایی‌ها؛ رتبه ۲۳۶ و از لحاظ ارزش بازار سرمایه؛ در رتبه ۱۱۶ جای گرفت.

ارزش بازار سرمایه شرکت بی‌اچ‌پی بیلیتون در سال ۲۰۱۲، معادل 187 هزار و 53 میلیارد دلار اعلام شده است.

در تاریخ ۲۳ مارس ۲۰۱۰ این شرکت به صورت کامل مالک معدن پتاس آتاباسکا شد.

در ژوئیه ۲۰۱۱، بی‌اچ‌پی بیلیتون شرکت پتروهاک انرژی را به‌دست‌آورد و در سپتامبر همان سال، واحد قراردادی پیلبرا لیتون هولدینگ را خریداری نمود.

تولیدات شرکت بی‌اچ‌پی بیلیتون در سال مالی ۲۰۱۰ به‌شرح زیر اعلام شد: معادل 158 هزار و 56 میلیون بشکه نفت خام، برابر ۶۰۰ هزار تن آلومینیم، ۲ میلیون تن آلومینا و ۱۳٬۹ میلیون تن هیدروکسید آلومینیم، ۵۰۰ هزار تن مس، ۷۰۰ هزار تن نیکل و ۸۰٫۶ میلیون تن سنگ آهن.

دیدگاهتان را بنویسید