48092

تجهیزات کارخانه ریل سازی خاورمیانه بزودی به اصفهان می رسد

دنیای معدن -نخستین محموله تجهیزات کارخانه تولید ریل60 UIC بارگیری شده و بزودی به کارخانه ذوب آهن اصفهان می رسد .

مدیرعامل شرکت ذوب آهن در مصاحبه با خبرنگار ما گفت : پس از موفقیت تولید شمش250در320 در کارخانه ذوب آهن اصفهان و حضور تیم مهندسی ریل شرکت kuttner آلمان در این کارخانه از 31 شهریور تا دیروز و تأیید نهایی بخش اول مدارک و نقشه های مهندسی تولید ریل ، این تجهیزات به مقصد کارخانه ذوب آهن بارگیری شده است .
سعد محمدی افزود : در این زمینه بازسازی کارگاه نورد 650 با انتخاب پیمانکار و تحویل زمین این کارگاه به ذوب آهن آغاز شد .
این خط جدید با ظرفیت تولید سالانه 400 هزار تن ، موازی خط نورد 650 راه اندازی می شود .
وی با بیان اینکه با مشارکت متخصصان آلمانی طرح تولید ریل ملی در کارخانه ذوب آهن اصفهان از اواخر خرداد اجرایی شد افزود : تولید ریل ملی طبق توافق بین وزارتخانه های صنعت ، معدن و تجارت و راه و شهرسازی به کارخانه ذوب آهن اصفهان واگذار و قرارداد بخش خارجی مهندسی و تأمین طرح با شرکت kuttner آلمان در همان ماه امضا شد .
مدیرعامل شرکت ذوب آهن گفت : با راه اندازی خط تولید ریل ، کارخانه ذوب آهن اصفهان تنها تولید کننده ریل خاورمیانه محسوب خواهد شد .
سعد محمدی در ادامه از خرید کارخانه ای برای تولید انواع تیرآهن های بال پهن 20 تا 30 خبر داد و افزود : این تیرآهن ها بیشتر به صورت قوطی استفاده می شود که با بهره برداری از این خط تولید ، کشورمان از واردات این محصولات فولادی بی نیاز می شود .
وی همچنین با بیان اینکه طرح تحقیقاتی برای تولید شمش های فروآلیاژ در این کارخانه شروع شده است گفت : در چند روز آینده تولید میلگرد اندازه کوچک 12 با سه شاخه با ظرفیت زیاد تولید و به کشورهای هدف صادر می شود.
سعدمحمدی در ادامه با اشاره به امضاشدن قرارداد تصفیه غبار کنورتور بخش فولادسازی با یک شرکت اروپایی افزود : ذوب آهن ، سال آینده به کارخانه سبز تبدیل خواهد شد .
وی در پایان گفت : این کارخانه برای تولید 5 میلیون تن فولاد خام در سال به مناقصه بین المللی گذاشته می شود تا پس از رسیدن به ظرفیت اسمی 3میلیون و600 هزار تن با افزایش 2 میلیون تنی ، حد نصاب تولید انواع محصولات فولادی در آن شکسته شود .

دیدگاهتان را بنویسید