47825

صادرات سنگ ساختمانی به روسیه

دنیای معدن -تحریم های روسیه فرصت مناسبی برای استفاده از بازار این کشور به خصوص صادرات سنگ ساختمانی بوجود آورده چراکه روسیه واردکننده بزرگ سنگ های ساختمانی است.

محمدرضا بهرامن، نایب رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به بررسی فرصت پیش آمده در بازار روسیه برای صادرات محصولات معدنی پرداخت.

وی گفت: روسیه واردکننده بزرگ سنگ های ساختمانی است و فعالان این بخش می توانند از این فرصت پیش آمده استفاده مناسبی کنند.

بهرامن افزود: تحریم هایی که برای روسیه به وجود آمده است با توجه به فضای آزاد اقتصادی که قبلا داشت شرایط را برای این کشور سخت کرده است. انتظار این است که بتوانیم از پتانسیل های این کشور در صنایع مختلف معدنی استفاده کنیم.

نایب رییس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه روسیه از لحاظ فرآورده های معدنی یک کشور غنی به شمار می رود، اظهار کرد: روسیه در بخش اکتشافات، تجهیزات ژئوفیزیکی و ژئوشیمیایی پیشرفت زیادی کرده و می تواند کمک خوبی از لحاظ تکنولوژی برای ما باشد و حضور 50 ساله آن ها در بخش اکتشافات معدنی ما با وجود این تفاهم نامه می تواند پررنگ تر شود.

وی افزود: روسیه در بخش فرآوری به خصوص پلی متال ها و فلزات رنگی مثل سرب، مس و طلا نیز تکنولوژی بالایی دارد که باید این مبانی در تفاهم نامه های اصلی و فرعی مورد استفاده قرار گیرند.

به گزارش ایسنا، هیات تجاری مذاکره کننده روسیه چندی پیش وارد ایران شدند و پس از رایزنی با فعالان تجاری ایران، تفاهم نامه ای برای افزایش مبادلات تجاری، صنعتی و معدنی منعقد کردند.


دیدگاهتان را بنویسید