47386

ساماندهی 3800 محدوده معدنی در سامانه اطلاع رسانی ثبت محدوده معدنی آذربایجان غربی

دنیای معدن - معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با توجه به راه اندازی سامانه اطلاع رسانی ثبت محدوده های معدنی آذربایجان غربی، گفت: بر این اساس 3 هزار و 800 محدوده معدنی استان ساماندهی شده است.

به گزارش دنیای معدن، اکبر طاهری ظهر امروز در مراسم راه اندازی سامانه اطلاع رسانی ثبت محدوده های معدنی آذربایجان غربی، اظهار داشت: شفاف سازی در ارائه خدمات به مردم، کاهش سطح مراجعات آنها به سازمان، تسریع در انجام امور، کاهش سطح خطا و بهبود در خدمات ارائه شده را از جمله مهم ترین مزایای راه اندازی سامانه اطلاع رسانی ثبت محدوده های معدنی عنوان کرد.

وی به مزایای راه اندازی این سامانه اشاره کرد و افزود: تاکنون محدوده های معدنی به صورت دستی روی نقشه های موجود ترسیم می شدند که با وجود دقت بسیار در اولویت بندی این درخواست ها، باز هم مشکلاتی در این زمینه به وجود می آمد.

طاهری با اشاره به تأخیری که در اعلام پاسخ بررسی محدوده های ترسیمی در نقشه بر روی کالک وجود داشت، به امکان بروز خطا به دلیل خطای چشمی، بررسی دستی نقشه ها و ... اشاره کرد و افزود: با راه اندازی این سامانه احتمال وجود این خطاها از بین می رود.

وی با اشاره به اینکه طرح ساماندهی و به روز رسانی محدوده های معدنی در کشور از سه سال گذشته آغاز شده است، گفت: آذربایجان غربی با توجه به تراکم محدوده های معدنی و پیگیری های انجام شده جزو نخستین استان های کشور در شروع این پروژه بوده و بر اساس آن 3 هزار و 800 محدوده معدنی در کالک استان ساماندهی و به روز رسانی شده است.

معاون امور معادن و اکتشافات معدنی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: با وجود تراکم و کثرت محدوده های معدنی در برخی از مناطق استان، این امر تلاش بسیار و دقت زیادی را می طلبید که با همکاری همکاران مربوطه در این بخش این اقدامات با موفقیت به انجام رسید.

طاهری با اشاره به اینکه از این پس انجام تمام مراحل از ثبت محدوده معدنی تا صدور پروانه بهره برداری از طریق این سامانه پیگیری می شود، گفت: متقاضی مربوطه می تواند با وارد کردن مختصات مورد نظر، از وضعیت محدوده مربوطه مطلع شود.

دیدگاهتان را بنویسید