47070

چین موفق به یافتن منابع معدنی جدیدی شده است

دنیای معدن - به گفته مقامات معدنی چین، این کشور توانسته است در پیدا کردن منابع معدنی در سه سال گذشته بسیار موفق عمل کند که از سال 1945 تا سه سال پیش بی سابقه بوده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از ماینینگ، با توجه به عطش چین به منابع بیشتر برای تغذیه رشد اقتصادی سریع خود، سرمایه گذاران در بخش معدن توانسته اند 451 معدن متوسط و بزرگ نفت تا اورانیوم را در بین سالهای 2011 و 2013 پیدا یا اکتشاف کنند.

مدیر اکتشافات زمین شناسی وزارت زمین و منابع معدنی چین می گوید، تلاشهای ما برای پیدا کردن معادن در ظرف سه سال گذشته بهترین نتیجه را از سال 1949 در برداشته است.

در ظرف سه سال گذشته فعالیتهای زمین شناسی و اکتشافی 3.95 میلیارد تن نفت و 2.3 تریلیون متر مکعب گاز طبیعی به کانسارهای جدید این کشور افزوده است.

چین در سال گذشته 167.6 میلیارد متر مکعب گاز طبیعی مصرف کرده است.

دیگر کشفیات جدید شامل 188.6 میلیارد تن کانسار زغالسنگ، یک معدن بزرگ اورانیوم در مغولستان چین، 9.25 میلیارد تن کانسار سنگ آهن، 15.07 میلیون تن کانسار معدن مس، و 11 میلیون تن کانسار معدنی مولیبدن می باشد.

این وزارت، مطالعات خود را نیز در زمینه 25 نوع منابع معدنی در چین به اتمام رسانده است و مسئولین می گویند میزان این منابع کشف شده در کشور بالغ بر یک سوم معادن بالقوه میباشد.

برای تأمین منابع مالی این معادن، چین حدود 57 میلیارد دلار سرمایه گذاری کرده است که 28 درصد بیشتر از میزان سرمایه گذاری بین سالهای 2008 تا 2010 است.

بیش از 85 درصد منابع مالی توسط بخش خصوصی تأمین می شود که مشوق آن برنامه ریزی دولتی برای اکتشاف معادن در بین سالهای 2011 و 2020 بوده است.

چین به عنوان بزرگترین مصرف کننده انرژی جهان، بسیار وابسته به واردات است تا پاسخگوی تقاضای منابع معدنی خود به ویژه نفت، گاز طبیعی و سنگ آهن باشد.

سیاست گذاران در سالهای اخیر به عرضه منابع انرژی تنوع بخشیده و با استفاده از کانسارهای منابع معدنی داخلی و استخراج انرژی های تجدید ناپذیر مهمترین روشهای نیل به این هدف محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید