47068

80 هزار کیلومتر تحت پوشش اکتشاف معدنی است

دنیای معدن - رییس نظام مهندسی معدن سیستان و بلوچستان گفت: در این استان 80 هزار کیلومتر تحت پوشش اکتشاف معدنی است؛ به طوری که می توان گفت این استان مستعد فعالیت‎های معدنی است اما به دلیل محدودیت در بخش های اقتصادی چاره‎ای جز استخراج از معدن و اکتشاف نداریم.

داوود شهرکی ، سیستان و بلوچستان را استانی جوان در فعالیت های معدنی عنوان و اظهار کرد: باید از همه متخصصان در این زمینه کمک گرفته شود و در این راستا، استفاده از یافته ها و تحقیقات پژوهشی اساتید و دانشجویان می تواند در انجام بهتر فعالیت های معدنی استان کمک شایانی به فعالان این بخش کند.

وی با بیان اینکه سومین نمایشگاه و همایش فرصت های سرمایه گذاری در معدن و صنایع معدنی 22 مهر در تهران برگزار شود، گفت: برای انجام فعالیت های بهتر در زمینه اکتشافات معدنی، دولت باید وارد عمل شود و در زمینه مسائل علمی و پژوهشی اعتبار اختصاص دهد و این بخش را تقویت کند.

شهرکی ادامه داد: از کارهایی که در این زمینه در سیستان و بلوچستان انجام شده است می توان به تجهیز معدن و کارخانه مس در زاهدان، افتتاح اولین معدن زیرزمینی مس زاهدان، مطالعات و اکتشاف معدن طلا و عملیات اجرایی کارخانه سیمان و کارخانه فولاد در استان سیستان و بلوچستان اشاره کرد.

دیدگاهتان را بنویسید