46817

استخراج سالانه 90 هزار تن قیرطبیعی از معادن کرمانشاه

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه گفت: سالانه 90 هزار تن قیرطبیعی در استان کرمانشاه استخراج می شود.

رضا رحیمی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه استان کرمانشاه جزء نقاط محدود ایران و حتی دنیا است که قیر طبیعی دارد، اظهار کرد: حدود 70 تا 75 درصد قیر طبیعی کشور در محدوده کرمانشاه است.

به گفته این مسئول، هنوز هیچ اکتشاف دقیقی روی معادن قیرطبیعی انجام نشده و آنچه هم اکنون برداشت می شود، به صورت آزمون و خطا توسط معدنکاران است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه معتقد است، بر اساس اطلاعات موجود از قیر طبیعی 120 تا 160 محصول جانبی تولید می شود.

رحیمی با انتقاد از اینکه متاسفانه فرآوری خوبی در استان روی قیرطبیعی صورت نمی گیرد، ادامه داد: از قیر طبیعی می توان برای پودر چاپگر، انواع دوده صنعتی، گل حفاری، جوهر، رنگ صنعتی و ... استفاده کرد که این مواد ارزش افزوده حدود 20 برابری نسبت به قیر طبیعی خام دارند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سالانه حدود 90 هزار تن قیر طبیعی در کرمانشاه استخراج می شود، یادآوری کرد: این میزان تقریبا به صورت خام از استان خارج می شود.

به گفته رحیمی، در کرمانشاه 30 پروانه بهره برداری و 60 پروانه اکتشاف قیر طبیعی داریم.

انتهای پیام

دیدگاهتان را بنویسید