45777

رحیمی :نمی‌دانم چگونه مدیرعامل پرسپولیس شدم

علیرضا رحیمی که میهمان ویژه برنامه نود دوشنبه شب بود ابتدا ضمن عذرخواهی از بساز و بفروش ها بابت مصاحبه‌هایی که انجام داده بود، اظهار داشت: از آن دسته از آدم‌ها نیستم که بعد از رفتن مشکلات را اعلام کنم و مشکلات را در طول فصل گفته‌ام و به گونه‌ای مشکلات اعلام شد تا هواداران و علی دایی متوجه نشوند که نگرانی به وجود بیاید.

وی با اشاره به ابتدای فصل و تمدید قرارداد بازیکنان پرسپولیس افزود: ما باید بیشتر بازیکنان‌مان را حفظ می‌کردیم و این در حالی بود که به این بازیکنان ۱۴ میلیارد بدهکار بودیم و قبل از تسویه نمی‌توانستیم با آنها تمدید کنیم.

رحیمی با بیان اینکه بخشی از این ۱۴ میلیارد بدهی دوران محمد رویانیان بوده و ارتباطی هم به بدهی ۱۲۰ میلیاردی باشگاه پرسپولیس ندارد، خاطرنشان کرد: بیشتر بازیکنان قراردادشان به پایان رسیده بود یا متمم‌هایی در قراردادها وجود داشت که می‌توانستند بروند. برای نگه داشتن آنها باید ۱۴ میلیارد بدهی را پرداخت می‌کردیم و از طرف دیگر برای قرارداد بستن نیز نیاز به ۶ میلیارد داشتیم که در مجموع ۲۰ میلیارد نیاز داشتیم. از این مبلغ یک میلیارد به سیدجلال حسینی و مهرداد پولادی دادیم تا بهانه‌ای برای تمدید قرارداد نداشته باشند اما بعد از پرداخت این پول دیگر سیدجلال را ندیدیم. البته باید این پول پرداخت می‌شد و می‌دانستیم اگر پول حسینی پرداخت نشود په اتفاقاتی رخ خواهد داد.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس درباره برکناری علی دایی گفت: ۲ هفته بعد از ابلاغ حکم مدیرعاملی بنده مخالفت‌ها شروع شد و از من خواستند دایی برود. در حالی که تیم را با کمک علی دایی بستیم و شاید اگر او نبود بسیاری از بازیکنان نمی‌ماندند.

وی ادامه داد: حرف من این است که گودرزی چرا از من انتظار داشت کارهایی فراتر از ابلاغیه‌ام انجام دهم؟ باید در ابلاغیه من شرح وظایفم اعلام می‌شد و نمی‌توانستم فراتر از ابلاغیه کاری انجام دهم.

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه می‌خواهد حرفی را برای اولین بار عنوان کند، یادآور شد: گودرزی از ابتدا حرفش این بود که علی دایی برود و این را ابتدای کار به من گفت اما حالا تعجب می‌کنم که چگونه خادم گفته وزیر از برکناری دایی ناراحت شده است. گودرزی ۱۰ روز بعد از ابلاغ حکم بنده می‌خواست دایی را بردارم.

رحیمی افزود: آوردن و برداشتن مربی راه و روش دارد و برکناری دایی درست نبود. من مخالف عزل دایی بودم و برکناری او درست نبود. او در یکی از جلسات هیئت مدیره حاضر شد و اعلام کرد اگر نخواهند می‌رود و نمی‌دانم این چه نوع برخوردی بود که با دایی شد.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس با بیان اینکه پیش از سفر امیررضا خادم به ازبکستان جلسه‌ای سه نفره با حضور سیاسی برگزار شده است، گفت: خادم اعلام کرد که چک اسپانسر پاس نشده و در حالی که قول داده بودیم قبل از بازی با تراکتورسازی به بازیکنان پول می‌دهیم اما به دلیل مشکلات این اتفاقات رخ نداد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از بازی با تراکتورسازی نیز سیاسی با بنده صحبت کرد و گفت تا بازگشت خادم هیچ کاری انجام ندهیم. سیاسی اعلام کرد با بنده و دایی تیم را با قدرت جلو می‌بریم اما به یک باره تصمیم دیگری گرفته شد. در حالی که روز دوشنبه می‌خواستیم جلسه هیئت مدیره را برگزار کنیم و با این کار مخالفت شد، اما به یک باره روز سه شنبه جلسه فوری برگزار کردند. در حالی که خودشان گفته بودند تا زمانی که خادم نیست نباید کاری انجام شود اما جلسه برگزار شد و تصمیم‌شان را هم گرفتند تا دایی را برکنار کنند.

رحیمی با بیان اینکه حدود یک ساعت قبل از جلسه با وی تماس گرفته شد تا در جلسه حاضر شود، اظهار داشت: می‌توانستم به جلسه بروم اما چون می‌دانستم قطعاً توطئه‌ای صورت خواهد گرفت به این جلسه نرفتم. بعد از این جلسه سیاسی با من تماس گرفت و می‌خواست حتما من را شب ببیند اما اعلام کردم فردا در باشگاه حضور دارم و با هم صحبت می‌کنیم اما او اصرار داشت که شب با هم صحبت کنیم و می‌دانستم که توطئه‌ای در کار است.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس تأکید کرد: از ۳، ۴ ماه پیش و با دستور وزیر می‌خواستند زور کنند که من دایی را برکنار کنم اما با این موضوع مخالفت کردم چون دستور بود و نمی‌خواستم کار زوری انجام دهم.

وی ادامه داد: از سیاسی خواستم که دایی به باشگاه بیاید و به او اعلام کنیم که قصد برکناری‌اش را داریم تا شاید خودش استعفا دهد. بعد از این صحبت سیاسی به اتاق دیگر باشگاه رفت و بعد از یک تماس اعلام کرد دایی نباید استعفا دهد و باید برکنارش کنیم. او گفت اگر تیم در بازی با نفت مسجدسلیمان برنده شود دیگر نمی‌تواند دایی را تکان داد.

رحیمی با انتقاد از نوع برکناری دایی اظهار داشت: عزل دایی بوی انتقام می‌داد و صداقتی در این برکناری وجود نداشت، چراکه اعضای هیئت مدیره اعتقادی به رفتن دایی نداشتند و آقای سیاسی با دستور بالا دستی این کار را انجام داد. او یک هفته قبل اعلام کرد مشکلات پرسپولیس با دایی برطرف می‌شود اما به یکباره حرف‌ها ضد و نقیض شد.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس خاطرنشان کرد: گودرزی با علی دایی بحث شخصی داشت. از اسفندماه سال ۹۲ که در وزارت خانه جلسه‌ای با حضور دایی و علی پروین برگزار شد این مشکلات به وجود آمد، چراکه دایی مصاحبه کرد و گفت آقای روحانی! در دفتر وزیرت شنود وجود دارد و مشکلات از همان موقع آغاز شد.

وی افزود: من یا باید با برکناری دایی مخالفت می‌کردم یا استعفا می‌دادم و اگر این کار صورت نمی‌گرفت مطمئناً مدیر بعدی هم باید چنین کاری را انجام می‌داد. از برخوردی که با دایی شد مطمئن بودم چراکه اعضای هیئت مدیره چیده شده بود. از ابتدای فصل و در یارگیری و مسائل مالی کمکی نشد که تیم تضعیف شود تا با این مسئله راحت‌تر دایی را برکنار کنند. درحالی که به دایی اعلام شد تیمی قدرتمند برای حضور در آسیا ببندد اما برای جذب اومانیا مشکل پیدا کردیم و به ما کمک نشد.

رحیمی یادآور شد: دایی در جلسه هیئت مدیره از سیاسی خواسته بود علیه او مصاحبه‌ای صورت نگیرد و هر وقت هم او را نخواستند می‌رود و در حالی که گفته شد حمایت می‌کنیم اما حمایتی صورت نگرفت.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در صحبت‌هایش به مذاکره سیاسی با محمد مایلی کهن و حمید درخشان برای حضور آنها در پرسپولیس اشاره کرد و گفت: سیاسی با مایلی‌کهن صحبت کرده بود تا او سرمربی پرسپولیس شود اما به خواجه‌وند گفت چون این مربی اخلاق‌مدار نیست بهتر است درخشان سرمربی پرسپولیس شود.

به گزارش تسنیم، رحیمی که در بین صحبت‌هایش با حمیدرضا سیاسی نیز وارد بحث شده بود عنوان کرد: سیاسی در حضور خادم و نماینده وزارتخانه به من پیشنهاد داد که یک میلیارد تومان به من بدهد. بهتر است دلیل این موضوع را از خودش بپرسید. در حالی که اگر قرار است پولی به باشگاه تزریق شود باید به حساب باشگاه برود نه اینکه آن پول را در گاوصندوق مدیرعامل بگذارند.

وی درباره مشکلات باشگاه پرسپولیس و اینکه چرا از روحانی کمک خواسته است، گفت: اگر سه قوه دست به دست هم ندهند مشکلات پرسپولیس حل نمی‌شود. ما (پرسپولیس) چند پرونده شکایت در فیفا داریم، بدهی ۳۰، ۴۰ میلیاردی به دارایی داریم و برای حل کردن این مشکلات باید به باشگاه کمک شود اما تا زمانی که من بودم حتی هزارتومان هم از طرف وزارتخانه با باشگاه کمکی نشد.

مدیرعامل پیشین باشگاه پرسپولیس در پاسخ به این سوال که چگونه به عنوان مدیرعامل این باشگاه انتخاب شد و آیا دوستی‌اش با برخی افراد نقشی در این انتخاب داشته است، اظهار داشت: تا به این لحظه نمی‌دانم چگونه به عنوان مدیرعامل پرسپولیس انتخاب شده‌ام!

رحیمی در ادامه برنامه بیشتر صحبت‌های قبلی‌اش را تکرار کرد اما در واکنش به صحبت‌های مایلی‌کهن مبنی بر اینکه دایی با لباس شخصی به تمرین رفته، گفت: علی دایی یک بار هم با لباس شخصی تیم را تمرین نداده است.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید