45756

پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد در دستور کار دولت

دنیای معدن -معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد کشور به صورت ویژه در دستور کار دولت یازدهم قرار گرفت.

سید علی اکبر طاهایی روز گذشته در حاشیه حضور در اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کرمان اظهار داشت: مستمری بگیران فولاد در چند استان کشور زندگی می کنند که پرداخت مستمری این افراد در دولت گذشته به یک معضل بزرگ تبدیل شده بود و در دولت یازدهم به صورت ویژه در دستور کار دولت قرار گرفت.

معاون امور مجلس، حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: پرداخت حقوق مرداد ماه این افراد از 22 شهریور ماه به ترتیب حروف الفبا آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

وی با تأکید بر اینکه وزارتخانه مربوطه باید تدابیر بیشتری را برای رفع مشکل این افراد بیندیشد، اضافه کرد: هم اکنون نمایندگان استان ها در حال پیگیری و پرداخت ماهانه حقوق این قشر زحمتکش هستند که امیدواریم هر چه سریعتر این مشکل رفع شود.

طاهایی بیان کرد: در حال حاضر یکی از مهم ترین دغدغه های دولت پرداخت مستمری بازنشستگان فولاد و زحمت کشان معدن است که بیش از 20 درصد این افراد در استان معدن خیز کرمان زندگی می کنند.

معاون امور مجلس و حقوقی و استان های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: دغدغه محوری دولت یازدهم اشتغال دانش آموختگان و تحصیل کرده هایی است که فاقد کار هستند.

وی متذکر شد: وزارت تعاون و رفاه اجتماعی با اجرای طرح های توسعه ای دولت بودجه ای برای اشتغالزایی جوانان در اختیار ندارد، اما این وزارتخانه از طریق فنی و حرفه ای و تسهیلات صندوق های مهر و امام رضا (ع) پشتیبانی از این افراد را به عهده دارد.

وی یادآور شد: بالغ بر 70 هزار میلیارد ریال بودجه برای اشتغال دانش آموختگان بیکار در کشور اختصاص داده شده که 2 هزار میلیارد ریال سهم استان کرمان است و از طریق تسهیلات بانکی با کارمزدهای 22 تا 24 درصد توسط بانک های عامل به این افراد اختصاص می یابد.

این مسئول در پایان چنین توضیح داد: هدف دولت ایجاد گشایش در کارها است و به همین منظور دولت در نظر دارد یارانه ای را به کارفرماها اختصاص دهد که سهم کارفرما به سیستم بانکی کاهش پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید