45631

آلومینیوم بحرین بورس سعودی را هدف گرفت

دنیای معدن - هدف نخست شرکت آلومینیوم بحرین، Alba، از پذیرش در بورس سعودی،افزایش بهای شرکت و در مرحله دوم، تأمین نقدینگی برای شرکت است.

آلومینیوم بحرین، دومین تولیدکننده بزرگ آلومینیوم در خاورمیانه، در نظر دارد سهام خود را در بازار عربستان سعودی پذیرش کند.

به گزارش دنیای معدن، هدف نخست شرکت آلومینیوم بحرین، Alba، از پذیرش در بورس سعودی،افزایش بهای شرکت و در مرحله دوم، تأمین نقدینگی برای شرکت است.

بر اساس این گزارش، شرکت Alba سابق بر این در بورس بحرین و لندن مراحل پذیرش را انجام داده است و بورس عربستان به عنوان سومین هدف این شرکت تلقی می شود.

این در حالی است که، پس از این که عربستان ورود سرمایه گذاران خارجی را به این شرکت برای سرمایه گذاری آزاد گذاشت، شرکت آلبا علاقه زیادی به ورود به این بازار نشان داد.

بر این اساس، شاخص تداول بورس عربستان از ابتدای سال تا کنون در پی افزایش تقاضا برای ورود در این بازار، با رشد 30 درصدی رو به رو شد و ششمین شاخص پر رونق در دنیا نام گرفت.

ناتین گارج، تحلیل گرارشد شرکت سرمایه گذاری بحرین در این خصوص اظهار داشت: قیمت محصولات تولیدی آلبا نسبت به رقبای جهانی که با رشد همراه بوده است، به مشتریان با تخفیف ارائه می شود به همین دلیل مشتریان اشتیاق بیشتری برای خرید این محصولات دارند و قیمت سهام با رشد رو به رو می شود.

شرکت آلبا، در سال 2010 میلادی در پی معاملات سهام خود با 339 میلیون دلار نقدینگی همراه شد در حالی که قیمت سهام این شرکت با افت 6 درصدی همراه بوده است در حالی که شرکت رقیب این شرکت، Aloca، بزرگترین تولیدکننده آلومینیوم در دنیا، با رشد 57 درصدی قیمت سهام رو به رو بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید