45618

زمینه احداث کارخانه گندله سازی فولاد هرمزگان فراهم شد

دنیای معدن - مدیرعامل مجتمع فولاد هرمزگان گفت: این شرکت با هدف تامین مواد اولیه، برنامه احداث کارخانه گندله سازی را با ظرفیت تولید سالانه پنج میلیون گندله آهن به پیمانکارواجد شرایط و با تجربه واگذار می کند.

به گزارش دنیای معدن، مرتضی آقاجانی میزان سرمایه گذاری مورد نظر برای احداث این کارخانه را حدود 150 میلیون یورو عنوان و افزود: این برنامه در دو مرحله دو و نیم میلیون تنی اجرایی خواهد شد که در صورت توانایی مالی پیمانکار، امکان احداث همزمان هر دو فاز نیز وجود دارد.
وی با اشاره به برنامه های در دست اقدام این مجتمع اظهار کرد: ظرفیت یک و نیم میلیون تنی بعلی تولید تختال در فولاد هرمزگان تا سال 96 هجری خورشیدی به سه میلیون تن افزایش می یابد که در صورت فراهم شدن شرایط لازم این رقم قابل افزایش به شش میلیون تن است.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل مجتمع فولاد هرمزگان مزان زمین درخواست شده برای اجرای این طرح را 10هکتار عنوان وخاطرنشان ساخت: با احداث کارخانه گندله سازی نیاز این شرکت به این ماده اولیه جهت تولید سالانه سه میلیون تن برطرف می شود.
این مقام مسوول در فولاد هرمزگان یادآورشد: با تکمیل واحدهای توسعه و احداث کارخانه گندله سازی، میزان اشتغال مستقیم این شرکت نیز با چهار برابر افزایش به حدود شش هزار نفر می رسد.
مجتمع فولاد هرمزگان بعنوان یکی از چهار شرکت فعال تولید فولاد در منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در زمینی به وسعت 150 هکتار احداث شده است.
منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج فارس در 13کیلومتری غرب شهر بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

دیدگاهتان را بنویسید