45591

رشد اندک بهای طلا در بازارهای جهانی

دنیای معدن - قیمت طلا در بازارهای جهانی امروز دوشنبه در آستانه برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا با افزایش نسبی روبرو شده است.

به گزارش دنیای معدن به نقل از رویترز، قیمت جهانی طلا که در نخستین لحظات مبادلات امروز دوشنبه با کاهش روبرو شد سپس با رشد 0.2 درصدی مواجه شد و به مرز 1233 دلار در هر اونس رسید.

بر اساس این گزارش نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا در حالی قرار است روزهای سه شنبه و چهارشنبه برگزار شود که تحلیلگران اقتصادی معتقدند فدرال رزرو زودتر از انتظارات نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

این مساله فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده و موجب افزایش ارزش دلار شده است. قیمت طلا هفته گذشته بیش از 3 درصد کاهش یافت و این در حالی است که شاخص ارزش دلار برای نهمین هفته متوالی با افزایش روبرو شده است.

برخی کارشناسان بر این باورند که نشست این هفته فدرال رزرو مهمترین نشست خواهد بود چرا که مسیر آتی سیاست های پولی و وضعیت نرخ بهره در این نشست تاحد زیادی روشن خواهد شد.

فدرال رزرو آمریکا از سال 2006 تاکنون نرخ بهره را افزایش نداده و ظاهرا قصد دارد برای نخستین بار در 8 سال گذشته نرخ بهره را افزایش دهد./

دیدگاهتان را بنویسید