45474

معادن متروکه کیاسر احیا می شود

دنیای معدن -شهردار کیاسر با اشاره به افزایش درآمد پایدار در منطقه از طریق سرمایه گذاری در حوزه صنعت و معدن، گفت: معادن متروکه کیاسر برای این منظور احیا می شود.

خلیل انتظاری در ساری، اظهار کرد: بخش چهاردانگه ساری سهم به سزایی در تولید انواع مواد معدنی از جمله واریزه کوهی، زغال سنگ، سنگ لاشه، پوکه معدنی، فلورین، سرب و روی،گچ، سیلیس و سنگ های تزیینی در سطح کشور دارد.

وی به لزوم رویکرد شهرداری کیاسر به فعالیت هایی که متضمن درآمد پایدار هستند، اشاره کرد و گفت: یکی از فعالیت هایی که درآمد پایدار شهرداری را تضمین می کند، فعالیت های معدنی است.

شهردار کیاسر با بیان اینکه منطقه چهاردانگه قطب اصلی ذخایر معدنی استان است، افزود: بهره برداری از معادن شن و ماسه و واریزه کوهی سبب ایجاد درآمد پایدار برای منطقه چهاردانگه و شهر کیاسر می شود.

انتظاری، بهره بردای از معادن کوهی را راه نجات رودخانه های استان دانست و گفت: برای تأمین مصالح شن و ماسه منطقه چهاردانگه چاره ای جز بهره برداری از مصالح و واریزه های کوهی نداریم.

وی بیان کرد: به دلیل برداشت بی رویه شن و ماسه از جوار رودخانه های بخش چهارادنگه تنوع زیست محیطی این رودخانه کاملا مختل شده و انقراض گونه های گیاهی و جانوری و ماهیان را در این منطقه به دنبال دارد.

انتظاری با اشاره به اینکه شهرداری ها با درآمد جاری، قابلیت اداره شهر را ندارند، گفت: در شهرداری ها ایجاد درآمدهای جدید و پایدار با توجیه اقتصادی، ضروری است.

دیدگاهتان را بنویسید