45440

فولاد اسفراین از توجه مسئولان محروم مانده است

دنیای معدن - عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گفت: فولاد اسفراین، از لحاظ ماشین آلات مهمترین فولاد آلیاژی کشور است و این صنعت مهم اسفراینی در خاورمیانه بی نظیر است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار حوزه انتخابیه خبرگزاری خانه ملت گفت: مجتمع صنعتی اسفراین، به عنوان بزرگترین تولید کننده مقاطع فولاد آلیاژی آهنگری شده در ایران، قابلیت تامین بسیاری از نیازهای کشور به قطعات سنگین و اصلی رادر صنایع مختلف دارد.

نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:بخش عظیمی از درآمد ارزی کشور طی سالهای اخیر از محل صادرات مواد نفتی حاصل گردیده استوبدون شک توجه به تامین نیازهای اولیه استخراج شامل انواع لوله های فولادی بدون درز و سایر تجهیزات مورد نیاز حفاری و پالایش در اولویت خاص قرار دارد.

وی افزود: شرکت لوله گستر اسفراین به عنوان تنها تولید کننده لوله های فولادی بدون درز در منطقه است و با توجه به اینکه درحال حاضر اکثر درآمد ارزی کشور از طریق تولید نفت و گاز و فروش آن به خارج از کشور تامین میگرددلذا جایگاه محصولات بی نظیر این شرکت بعنوان رکن اصلی تولید نفت و گاز به خوبی روشن است.

هادی قوامی اظهار کرد: لوله های بدون درز تولید شده در شرکت لوله گستر اسفراین در صنعت نفت حائز اهمیت فوق العاده است در حالی که متاسفانه این شرکت 120 هزار تن ظرفیت دارد و با 20 الی 30 هزار تن مشغول به کار است و غالب ظرفیت این شرکت به هدر میرود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامیگفت: درحال حاضر صنایع اسفراین نیازمند توجه عمیق تر از سوی وزارت نفت است و امید است با نظر عنایت وزارت نفت به صنایع این استان شاهد موفقیت های چشمگیر دیگری از این شرکت ها باشیم که به نوبه خود در صنعت کشور موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید