45279

بهای طلا طی هشت ماهه گذشته به کمترین رقم رسید

دنیای معدن -قیمت طلا در پایان معاملات دیروز (جمعه) بازار نیویورک به دلیل کاهش تقاضای طلا برای محافظت دارایی در برابر تورم، به کمترین مقدار آن در هشت ماه گذشته تنزل کرد.

به گزارش دنیای معدن به نقل از بلومبرگ، صندوق های سرمایه گذاری احتمال افزایش قیمت طلا در سه هفته آینده را کمتر از گذشته دانستند، زیرا تعداد قراردادهای معتبر طلا در معاملات آتی و آپشن ، نزدیک کمترین مقدار آن در پنج سال گذشته است.

قراردادهای معتبر شامل قراردادهایی می شود که سررسید آنها نرسیده است.

همچنین قرار داد آپشن ، توافقی است که بین خریدار و فروشنده صورت گیرد ، در آن خریدار حق دارد برای دستیابی به سود بیشتر، زمان تحویل گرفتن کالا را به زمانی موکول کند که قیمت متفاوت از قیمت تعیین شده در قرارداد است. می توان گفت، قرارداد آپشن نوعی قرارداد آتی است که زمان انجام معامله به انتخاب خریدار مربوط می شود.

انتظارات تورمی که با اختلاف میان بازده اسمی و واقعی اوراق خزانه پنج ساله آمریکا اندازه گیری می شود، در هفته جاری میلادی به کمترین مقدار خود از دسامبر 2013 (آذر 92) رسید. قیمت طلا از ماه ژوئن (تیر) تا کنون 6.8 درصد کاهش یافته و می رود تا نخستین کاهش قیمت سه ماهه خود در سال جاری میلادی را تجربه کند.

آمریکا با وجود اینکه تحریم ها علیه روسیه را افزایش داده و شمار نظامیان خود در عراق را بیشتر کرده ، لیکن به دلیل رشد اقتصادی آمریکا، سرمایه گذاری روی طلا افزایش پیدا نکرده است.

کارشناسان پیش بینی کرده اند ،بانک مرکزی آمریکا در نشست آتی خود که قرار است شانزدهم و هفدهم سپتامبر (25 و 26 شهریور)برگزار شود، اقدامی در جهت افزایش نرخ بهره انجام خواهد داد.

تیم ایوانز، استراتژیست ارشد بازار در شرکت 'لانگ لیف تریدینگ' در شیکاگو به بلومبرگ گفت: بازار برای مدتی انتظار تورمی نخواهد داشت. رشد ارزش دلار و افزایش شاخص سهام موجب خروج سرمایه ها از بازار طلا شده است.

وی افزود: گرانتر شدن دلار و افزایش شاخص سهام ، در مقایسه با مسایل ژئوپلیتیکی تاثیر بیشتری بر قیمت طلا گذاشته است .

قیمت پایان روز طلا برای تحویل در ماه دسامبر (آذر)، به هنگام بسته شدن بازار کامکس نیویورک در ساعت 13:38 روز گذشته ، با شش دهم درصد کاهش به یک هزار و 231 دلار و 50 سنت در هر اونس رسید.

قیمت طلا دیروز در بازار کامکس نیویورک به یک هزار و 228 دلار و 10 سنت نیز رسید که کمترین قیمت در قراردادهای بسیار فعال است.

قرارداد بسیار فعال، قراردادی است که بیش از بقیه دادوستد شود و مورد خرید و فروش قرار گرفته اند.

قیمت نقره برای تحویل در ماه دسامبر به هنگام بسته شدن در بازار کامکس نیویورک کمتر از یک دهم درصد افزایش یافت و به 18.606 دلار در هر اونس رسید.

پیش تر قیمت نقره در این بازار به 18.455 دلار در هر اونس کاهش بافته بود که کمترین قیمت از ژوئن 2013 است.

قیمت پایان روز پلاتین برای تحویل در ماه اکتبر (آبان) در بازار کامکس نیویورک با کمتر از یک دهم درصد کاهش، به یک هزار و 307 دلار و 50 سنت در هر اونس رسید.

قیمت پایان روز پالادیوم برای تحویل در ماه دسامبر نیز بعد از ظهر دیروز در بازار کامکس نیویورک با سه دهم درصد افزایش به 836.05 دلار در هر اونس رسید.

دیدگاهتان را بنویسید