45278

مطالعات اکتشاف معادن خراسان شمالی با کمبود اعتبار مواجه است

دنیای معدن - رئیس سازمان صنعت و معدن خراسان شمالی با بیان اینکه انجام مطالعات اکتشاف معادن این استان با کمبود اعتبار مواجه است، گفت: کمبود اعتبار سبب شده تا مطالعات اکتشافی معدن در این استان به صورت قوی انجام نشود.

یحیی نیکدل در بجنورد اظهارکرد: به علت کمبود اعتبار در بخش معدن، عملیات استخراج در معادن استان به استخراج در معدن های مرمر، سیمان، و باریت محدود شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی به مصوبات رهبر معظم به این استان در بخش معدن گفت: در سفر معظم له با اختصاص 150میلیارد ریال به توسعه زیرساخت های بخش معدن این استان موافقت شد و قرار بود این اعتبار در سال های 91 و 92 تخصیص یابد اما این مصوبه هنوز اجرایی نشده است.

نیکدل با بیان اینکه مصوبات سفر رهبری در بخش معدن هنوز اجرایی نشده است گفت: اختصاص 45 میلیارد ریال به اکتشاف معادن یکی دیگر از مصوبات سفر رهبر معظم انقلاب به این استان است که تنها بخشی از آن محقق شده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی تصریح کرد: تنها 150میلیون ریال از این اعتبار اختصاص یافته است.

نیکدل درباره دیگر مشکلات بخش معدن استان گفت: زیرساخت ها همچون، جاده، آب و برق در این استان برای توسعه بخش معدن بسیار ضعیف است و از طرفی مهیا کردن این زیرساخت ها به علت هزینه بر بودن، برای سرمایه گذار صرفه اقتصادی ندارد.

دیدگاهتان را بنویسید