44909

معاون وزیر صنعت: سرمایه گذاری های جدید در بخش معدن انجام می شود

دنیای معدن - جعفر سرقینی گفت: هدفگذاری که در بخش معدن در دولت یازدهم صورت گرفته، اجرای اکتشافات معدنی به روش سیستماتیک است که با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی صورت می گیرد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: شیوه های سنتی اکتشاف باید کنار گذاشته و در این راه از فناوری های جدید جایگزین بهره گیری شود. براساس قانون معادن، هر ذخیره معدنی گروه 6 که در این پهنه ها شناسایی شود، بدون هیچ تردید متعلق به مکتشف است.

وی در ارتباط با مزیت معادن ایران اظهارداشت: ایران بهشت زمین شناسان محسوب می شود و این موضوع در دانشکده های معدن خارج از کشور همواره یادآوری می شود زیرا دسترسی به پدیده های زمین شناسی و عرصه های زمین شناسی خیلی راحت تر از بقیه کشورها صورت می گیرد.

به گفته سرقینی، ایران پوشش گیاهی خیلی کمی دارد و عرصه و پهنه کشور برای اکتشاف مناسب است و از سویی دیگر از لحاظ زمین شناسی جوان حساب شده یعنی کانی زایی های متنوع و بسیار خوبی را می توانیم در کشورمان انتظار داشت.

معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارتخانه مزبور گفت: پهنه های ارائه شده وسعت قابل توجهی دارند و در واقع تعدادی از مناطقی کشور که از لحاظ اکتشافی امیدوارکننده بوده و در آن کانی زایی های شاخصی داشتیم، اینها را در قالب پهنه به مردم عرضه، تا آنها در این عرصه ها سرمایه گذاری کنند.

وی اضافه کرد: استان ها حداکثر 4 ماه مهلت دارند تا فراخوان پهنه های اکتشافی را انجام دهند. ایران به عنوان یکی از 10 کشور شاخص معدنی جهان محسوب می شود و در سال 1392 به میزان 420 میلیون تن مواد معدنی از 5 هزار و 400 معدن فعال کشور استخراج شد.

دیدگاهتان را بنویسید