44787

شیوه های سنتی اکتشاف باید کنار گذاشته شود

دنیای معدن - معاون امور معادن و صنایع معدنی ایران گفت: آنچه که در بخش معدنی در دولت یازدهم هدف گذاری شده است ؛ اکتشافات معدنی سیستماتیک بوده که این مهم با کمک بخش خصوصی و سرمایه گذاران داخلی و خارجی رخ می دهد.

جعفر سرقینی با بیان این مطلب ، افزود : شیوه های سنتی اکتشاف باید کنار گذاشته شود ودر این راه باید از فناوری های جدید جایگزین آن شود.

به گزارش دنیای معدن از پایگاه اطلاع رسانی دولت به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران، سرقینی همچنین افزود: در چارچوب قانون معادن؛ هر ذخیره معدنی گروه 6 که در این پهنه ها شناسایی شود بدون هیچ شکی متعلق به خود مکتشف می باشد .

وی در در بیان مزیتهای معادن ایران گفت: ایران بهشت زمین شناسان است و این موضوع در دانشکده های معدن خارج از کشور همواره یادآوری می شود چرا که دسترسی به پدیده های زمین شناسی و عرصه های زمین شناسی خیلی راحتر از بقیه کشورها است.

به گفته سرقینی ؛ سرزمین ما سرزمین عریانی است یعنی پوشش گیاهی آن خیلی کم است و عرصه و پهنه کشور برای اکتشاف پهنه مناسب است و از سویی دیگر از لحاظ زمین شناسی جوان حساب شده یعنی کانی زایی های متنوع و بسیار خوبی را می توانیم در کشورمان انتظار داشته باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن وتجارت با اشاره به اینکه پهنه های ارائه شده وسعت قابل توجهی دارند گفت: در واقع تعدادی از مناطقی کشورکه از لحاظ اکتشافی امیدوارکننده بوده و در آن کانی زایی های قابل توجهی داشتیم اینها را در قالب پهنه به مردم عرضه می کنیم تا آنها در این عرصه ها سرمایه گذاری کنند.

وی ادامه داد که استان ها حداکثر 4 ماه مهلت دارند تا فراخوان پهنه های اکتشافی را انجام دهند.

دیدگاهتان را بنویسید