44759

نوسازی فرآیند تولید در طرح های توسعه ای صنعت مس قرار دارد

دنیای معدن - مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: طرح بازسازی و نوسازی فرآیند تولید و استفاده از تکنولوژی های نوین در طرح های توسعه ای صنعت مس قرار دارد.

به گزارش دنیای معدن، احمد مرادعلیزاده پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی مدیریت پایدار منابع خاک و محیط زیست در تالار وحدت دانشگاه شهید باهنر کرمان اظهار داشت: بهره وری سبز یکی از نکات مورد توجه بشریت است و با وجود آلایندگی ها در مس این تعهد را داریم و برای تغییر شرایط و اثرگذاری تلاش می کنیم.

وی استقرار سیستم پایش زیست محیطی، حذف روغن های آسکارل در مجتمع مس سرچشمه، ایمنی و بهداشت محیط زیست را از جمله اقدامات صنعت مس در راستای حفاظت از محیط زیست عنوان کرد و بیان داشت: طرح توسعه اسید سولفوریک مجتمع مس سرچشمه تا ظرفیت یک میلیون تن، ادامه برنامه پایش و ایجاد سیستم پایش زیست محیطی آنلاین در دستور کار قرار دارد.

مرادعلیزاده افزود: اجرای طرح جامع مدیریت پسماندها، افزایش سطح دانش زیست محیطی کارکنان، طرح بازسازی و نوسازی فرآیند تولید و استفاده از تکنولوژی های نوین در طرح های توسعه ای صنعت مس قرار دارد.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه آب در استان کرمان قیمت ندارد، گفت: بزرگ ترین واحد ریکاوری آب در سرچشمه است که بزرگ ترین واحد استحصال آب دنیا در این منطقه به شمار می رود.

مرادعلیزاده خاطرنشان کرد: این واحد سالانه از تبخیر 12 میلیون مترمکعب آب معادل 400 لیتر در ثانیه جلوگیری می کند.

دیدگاهتان را بنویسید